علیرضا پاک فطرت

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید که امروز مجلس و دولت براین موضوع تاکید دارند که نبود شفافیت کامل در بازارها، عامل اصلی التهاب هاست که از این رو تاکید دولت و مجلس بر عرضه مواد اولیه کشور از جمله فولاد به طور کامل در بورس کالاست؛ بورسی که شفافیت داده ها، ارمغان آن برای اقتصاد و صنعت است.

پاک فطرت در گفت و گو با «کالاخبر» اظهار داشت: مجلس به دنبال آن است تا با تصمیم گیری پیرامون طرح جامع فولاد، کل محصولات به طور مستمر و برنامه زمانبندی دقیق در بورس کالا عرضه شود تا ضمن ایجاد شفافیت، واسطه های مخرب نیز از این صنعت حذف شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: با عرضه کل فولاد در بورس کالا و البته در کنار تامین نیاز داخل توجه ویژه به صادرات، شاهد بهبود تولید و حذف قیمت های کاذبی که به واسطه عرضه فولاد خارج از بورس شکل می گرفت، خواهیم بود.

پاک فطرت تاکید کرد: معتقدم کلید حل مشکلات بازار، شفافیت است و هر چه عرضه محصولات را به سمت بورس کالا برود، به طور خودکار نقش واسطه ها و دلالان کمرنگ می شود و تولیدکننده انگیزه می گیرد.

حمایت از مردم

وی با اشاره به اینکه مجلس موافق دستوری شدن قیمت ها نیست، گفت: فولاد صنعتی استراتژیک و مهم است که قیمت آن بازارهای زیادی از جمله مسکن و خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، پس با تمرکز عرضه فولاد کشور در بورس کالا نه تنها به تعادل بازار فولاد کمک کرده ایم بلکه به طور مستقیم با تنظیم قیمت های مسکن و خودرو و سایر محصولات از مصرف کننده نهایی که همان مردم هستند حمایت کرده ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همانطور که میدانیم امروز مسکن بازار نابسامانی دارد که یکی از دلایل آن نوسان قیمت فولاد در بازار است، بنابراین با ورود کامل فولاد به بورس کالا علاوه بر کنار رفتن بخش کاذب و هیجانی قیمت ها، کار دستگاه های نظارتی نیز هدفمند می شود چراکه این دستگاه ها به جای سرکشی به کل بازارهای کشور اگر به ردیابی محصول خارج شده از بورس و تزریق آن به بخش تولید نظارت کنند، تقریبا همه مشکلات بازار و تلاطم قیمتی مرتفع می شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از گفته های خود به جلسه کمیسیون صنایع و عمران مجلس با وزیر صمت اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به وزیر صمت عرضه همه فولاد تولیدی در بورس کالا بود که دیگر محصول با قیمت گران به دست مصرف کننده نرسد که به نظر می رسد با نگاه مثبت وزیر این اقدام در حال جریان است.

به گزارش «کالاخبر»، به تازگی علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت اعلام کرد که وزارت صمت به دنبال قیمت گذاری دستوری فولاد یا هر محصول دیگری نیست بلکه مدافع تولید و شفافیت به کمک بورس کالاست.

به گفته رزم حسینی بورس کالا آمده است تا شفافیت و رقابت ایجاد کند و همه کالاها در آن معامله شود که وزارت صمت نیز به دنبال تقویت تولید و بورس کالاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها