پتروشیمی

شرکت پتروشیمی سیبور روسیه به‌منظور افزایش صادرات محصولات پلی‌اتیلنی به بازارهای آسیا، تولید گاز مایع در کارخانه خود در سیبری را به ظرفیت کامل رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، سیبور، بزرگترین شرکت پتروشیمی روسیه، تولید در کارخانه ZapSibNeftekhim خود واقع در غرب سیبری را به ظرفیت کامل رساند، این اقدام نشانگر چرخشی در زمینه کاهش عرضه گاز مایع (ال‌پی‌جی) به اروپا با هدف تولید محصولات برای فروش به بازارهای آسیاست.

سیبور در ماه ژوئن برای فروش سالانه حداکثر یک میلیون تن پلی‌اتیلن به شرکت سینوپک چین از کارخانه ZapSibNeftekhim خود واقع در غرب سیبری که از خوارک گاز مایع استفاده می‌کند، امضا کرد.

سیبور به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی جهان، به‌دلیل افزایش ظرفیت تولید ZapSibNeftekhim، صادرات گاز مایع به اروپا را به‌تدریج کاهش داده است.

افزون بر نفت، گاز طبیعی و ال‌ان‌جی، روسیه به‌دلیل دور شدن از بازارهای غربی در میان تنش‌های فزاینده، فروش محصولات پتروشیمی به چین را افزایش می‌دهد.

سیبور اعلام کرد: کارخانه ZapSibNeftekhim اکنون سالانه توان تحویل بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی را دارد که عمده آن پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به‌تازگی در یک نشست تلویزیونی در کارخانه‌ای در توبولسک گفت: تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی سالانه حدود چهار درصد افزایش ‌می‌یابد، در حالی که میانگین افزایش برای نفت در پنج سال آینده تنها یک درصد است.

وی همچنین متعهد شد که دولت روسیه به صنعت پتروشیمی کمک می‌کند.

سرگئی کمیشن، مدیر بازاریابی و فروش سیبور به خبرنگاران گفت: کارخانه ZapSibNeftekhim حدود ۷۵ درصد از محصولات پتروشیمی خود را به چین و اروپا صادر می‌کند و ۲۵ درصد باقیمانده را به بازار داخلی عرضه می‌کند.

سیبور اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول پتروشیمی از این کارخانه صادر کند که ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیارد روبل (یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) است.

کمیشن گفت: با گذشت زمان، سیبور همچنین در نظر دارد عرضه پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن را به بازار روسیه افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها