• ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر: 45809
واله برزیل

شرکت معدنی واله برزیل هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد امسال ۳۰۰ تا ۳۰۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کند در حالی که در برآورد قبلی از تولید ۳۱۰ میلیون تنی خبر داده بود؛ این خبر موجب رشد قیمت سنگ آهن نیز شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، سنگ آهن امسال داغ ترین بازار را بین کومودیتی ها داشته است. این شرکت بزرگ برزیلی برای سال ۲۰۲۱ نیز تولید ۳۱۵ تا ۳۳۵ میلیون تنی را برآورد کرده است. این در حالیست که سال ۲۰۱۸ قبل از حادثه شکست سد، واله ۳۸۵ میلیون تن سنگ آهن تولید می کرد.

احتمالا این غول معدنی امسال جای خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا به ریوتینتو استرالیا می دهد. کاهش عرضه واله این سوال را که آیا میزان عرضه جهانی این ماده اولیه پاسخگوی نیاز چینی هاست یا خیر همچنان مطرح نگه می دارد و موجب رونق بیشتر بازار این ماده اولیه خواهد شد.

همچنین واله اعلام کرده قصد دارد ۶۷۰ میلیون دلار دیگر از درآمد سه ماهه چهارم امسال خود را صرف افزایش ایمنی سد های معادن خود کند. بدین ترتیب مجموع هزینه صرف شده در این زمینه به ۲.۷ میلیارد دلار می رسد.

همچنین قابل ذکر است تولید مس این شرکت معدنی از ۳۹۰ هزار تن در سال آینده به ۵۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. تولید نیکل نیز سه سال آینده به طور میانگین ۲۰۰ هزار تن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها