عرضه اولیه اوراق سلف تیر آهن ذوب آهن در بورس 17 اسفند 94 (201).JPG

ذوب آهن اصفهان به دلایلی همچون شفافیت، کاهش رانت و واسطه گری، محصولاتش را در بورس کالای ایران عرضه می کند و راه اندازی معاملات گواهی سپرده محصولات ذوب آهن از طریق بورس کالا نیز در دستور کار است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاون بازاریابی و فروش محصولات ذوب آهن در حاشیه همایش «افزایش مقاومت و تنوع تولید» به میزبانی شرکت ذوب آهن در مورد عرضه محصولات این شرکت در بورس کالای ایران گفت: ما شفافیت را انتخاب کرده ایم و کسی ما را الزام به عرضه در بورس کالا نکرده است، ما یک شرکت خصوصی هستیم و خودمان تصمیم می گیریم که به چه صورت  و در کجا محصولاتمان را به فروش برسانیم.

احسان دشتیانه تاکید کرد: ما خودمان را با تولید کنندگانی که تولید کننده محصولات طویل هستند مقایسه می کنیم و انتظار داریم آنها هم به منظور رسیدن صنعت به رقابت حداکثری، کل محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.

مزایای بورس کالا

معاون بازاریابی و فروش محصولات ذوب آهن با بیان اینکه این شرکت برنامه های زیادی جهت همکاری بیشتر با بورس کالای ایران دارد، گفت: تنها تقاضای ما از بورس کالای ایران و سازمان حمایت این است که زمینه عرضه محصولات همه تولید کنندگان را در بورس کالا فراهم کنند تا شاهد فروش برخی محصولات از کانال های دیگر و تبعات این کار در بازار نباشیم.

وی در ادامه افزود: خود ما به لحاظ اخلاقی، مسئولیت اجتماعی و به دلیل نگرانی هایی که در خصوص عدم شفافیت بازار وجود دارد، اعتقاد داریم باید محصولاتمان را در بورس بفروشیم و در این بین سایر تولید کنندگان نیز باید به عرضه محصولات خود در بازار شفاف بورس کالا تشویق شوند.

دشتیانه تاکید کرد: اصرار ذوب آهن برای عرضه در این بازار کالایی به دلیل مزایای فراوان این بازار است؛ چرا که بورس موجب می شود علاوه بر  شفاف شدن قیمت ها حضور واسطه گرهایی که هیچ نقشی در این بازار ندارند کمرنگ تر شود، همچنین مزیت بزرگی که عرضه در بورس دارد این است که تنها محصولات استاندارد در این بازار عرضه شود و مهمتر از آن کاهش رانت در معاملات است؛ البته ناگفته نماند که رسیدن ویژگی های مذکور به سطح حداکثری خود زمانی خواهد بود که تمامی تولید کنندگان محصولات خود را در بورس کالا به فروش برسانند.

وی از عرضه محصولات تولیدکنندگانی که تنها در زمان رونق بازار، وارد معاملات بورس کالا می شوند ابراز نارضایتی کرد و افزود: این نکته منطقی و قابل درک نیست، زمانی که بازار داغ می شود، تولید کنندگان دیگر هم وارد بورس کالا می شوند این در شرایطی است که ما انتظار داریم مسوولان مربوطه به بورس کالا این قدرت را بدهند تا به افرادی که همیشه در داخل بورس کالا عرضه نمی کنند، در زمان های رونق نیز اجازه ورود ندهد.

معاملات گواهی سپرده کالایی در دستور کار

معاون بازاریابی و فروش محصولات ذوب آهن به تامین مالی این شرکت از طریق انتشار اوراق سلف از بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: ذوب آهن توانست از طریق انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالا ۱۵۰ میلیارد تومان تامین مالی کند که این حرکت مثبت و مفید برای صنعت کشور به سایر تولیدکنندگان نیز انتقال پیدا کرد.

دشتیانه افزود: اوراق سلف یکی از ابزارهای تامین مالی در بورس کالای ایران است که ذوب آهن در استفاده از این ابزار مالی پیش قدم شد و نشان داد در استفاده از ابزارهای مالی جدید مثل همیشه پیشرو است.

وی با اشاره به برنامه های همکاری ذوب آهن اصفهان و بورس کالای ایران گفت: قصد داریم همکاری بیشتری با بورس کالای ایران در زمینه انتشار اوراق سپرده کالایی (قبض انبار) داشته باشیم که یکسری مراحل باید در این خصوص گذرانده شود که با پیگیری های انجام شده، این مراحل در زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

وی در پایان در خصوص زمان انتشار مرحله دوم اوراق سلف موازی تیرآهن گفت: در مورد زمان انتشار نوبت دوم اوراق سلف تیرآهن هنوز تصیم نهایی گرفته نشده که در صورت تصمیمات جدید زمان انتشار اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها