• ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
  • کد خبر: 45835
طلا

در حالی که آمارهای ضعیف از بازار آمریکا موجب تقویت امیدها نسبت به ارائه یک بسته محرک مالی جدید شده است قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود، اما خوش بینی نسبت به توزیع واکسن کرونا سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۸۳۹ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۱۵ درصد رشد به ۱۸۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «رشد کم تعداد فرصت های شغلی و محدودیت های اجتماعی بیشتر سبب تشویق کنگره نسبت به تصویب بسته محرک مالی جدید خواهد شد.»

آمارها در روز جمعه نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر کمترین فرصت شغلی ۶ ماه گذشته را ایجاد کرده است.

مذاکرات برای رسیدن به توافق بر سر یک بسته محرک مالی جدید روز دوشنبه شاهد پیشرفت بود. گروهی متشکل از نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات در تلاش برای نهایی کردن جزئیات یک بسته محرک مالی ۹۰۸ میلیارد دلاری هستند.

اینز افزود، هرچند بازار طلا ممکن است سگینالی منفی از حجم پایین بسته محرک مالی پیشنهادی گرفته باشد، اما بازارها احتمالا از ماهیت دوحزبی این بسته که نشان دهنده اتفاق نظر در این باره در کنگره است خوشنود خواهد شد.

بسته های محرک مالی موجب تقویت احتمالی رشد نرخ تورم می شوند و این مسئله سبب هجوم دارایی ها به سمت بازار طلا می شود. از این جهت یک بسته محرک مالی جدید می تواند به سود قیمت طلا تمام شود.

در همین حال منابع آگاه گفتند دولت آمریکا خود را برای وضع تحریم های جدید علیه حداقل ۱۲ شرکت چینی آماده می کند. این اقدام می تواند تنش های ژئوپلتیک بین دو اقتصاد برتر جهان را افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها