علیرضا رزم حسینی وزیر صمت گفت: عرضه همه محصولات تولیدی فولاد در بورس کالا از برنامه های وزارت صمت تا با کاهش فاصله تولید محصول تا بازار، قیمت ها معقول و متعادل شود. همچنین وزارت صمت در فرآیند قیمت گذاری محصولات در بورس کالا دخالت نمی کند بلکه نظارت دارد تا همه عرضه ها به شیوه مطلوب انجام شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا رزم حسینی امروز در حاشیه رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت در جمع خبرنگاران به بازار فولاد اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در فرآیند قیمت گذاری محصولات در بورس کالا دخالت ندارد بلکه نظارت می کند.

وزیر صمت افزود: از راه‌های مدیریت بازار فولاد، عرضه همه محصولات تولیدی در بورس کالاست که وزارت صمت در حال تعامل است تا از طریق ابزارهای خود تولیدکنندگان را به عرضه تولیداتشان در بورس ترغیب کند.

وی با بیان اینکه هر خریدار می‌تواند حداقل ۲۰ تن کالا از بورس بخرد، اظهار داشت: در فاصله تولید محصول تا بازار، عده‌ای از فرصت سوء استفاده کردند و قیمت‌ها را بالا بردند از این رو ما به دنبال معقول و متعادل کردن قیمت‌ها و تقویت تولید داخل هستیم. ضمن اینکه در سایر زنجیره‌های مرتبط با محصولات فولادی از جمله خودروسازی‌ها و لوازم خانگی نیز به زودی شاهد تعادل در قیمت ها خواهیم بود.

 وی در پایان گفت: گام اول برای عرضه محصولات نهایی در بورس شروع شده است و در همین راستا هفته گذشته عرضه خوبی صورت گرفته که تداوم دارد.

شکستن انحصار در بازار خودرو

رزم حسینی افزود: به دنبال شکستن انحصار در حوزه خودرو هستیم و این کار را انجام خواهیم داد. نه تنها در حوزه واردات بلکه در حوزه تولید داخلی نیز باید شرکت‌های بخش خصوصی را تقویت کنیم تا رقیب خودروسازان شوند.

وی رقابت سالم را باعث افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت خودرو دانست و اضافه کرد: این مهم، افزایش اشتغال و فعال‌تر شدن قطعه سازان را نیز به دنبال خواهد داشت.

 وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در چند ماهه گذشته، گفت: پیش بینی می‌کنیم که این افزایش تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد.

 رزم حسینی با بیان اینکه تعهدات خودرویی مردم در حال پاسخ دهی است، افزود: دنبال افزایش تولید هستیم و در خصوص واردات خودرو چند مولفه باید همراه باشند که در کارگروه‌های کارشناسی در حال بررسی آن‌ها هستیم تا خلاء بازار برطرف شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها