صادرات محصولات پلیمری در تالار صادراتی بورس کالای ایران پس مدت ها وقفه از چهارشنبه این هفته از سر گرفته خواهد شد که کارشناسان معتقدند، صادرات مواد پتروشیمی از بورس کالا دارای مزیت هایی برای خریدار و فروشنده است.

مدیر کالایی کارگزاری سهم آشنا با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: چهارشنبه هفته جاری مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان دو محصول pet superbrat و pet tg ۶۴۱ را برای صادرات روی تابلوی بورس کالای ایران می برد.

امین شکرریز گفت: pet superbrat عرضه ۵۰۰ تنی دارد و قیمت هر تن ۹۶۹ دلار با احتساب دلار مبادلاتی است. حداقل خرید این محصول ۲۰ تن است و معامله و تسویه به صورت نقدی انجام می‌شود. بسته‌بندی این محصول نیز به صورت جامبو هزار کیلویی است.

او افزود: pet tg ۶۴۱ عرضه ۵۰۶ تنی دارد. قیمت هر تن ۹۵۸ دلار با دلار مبادلاتی است. عرضه این محصول به صورت ۲۲ تنی است و معامله و تسویه آن نقدی است. بسته بندی این محصول نیز جامبو ۱۱۰۰ کیلویی است.

شکرریز خاطرنشان کرد: نوع تحویل این دوکالا اگر به صورت دریایی باشد به صورت fob است و اگر زمینی باشد به صورت fca انجام می شود.

وی در رابطه با مزیت عرضه محصولات پلمیری از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران گفت: با توجه اینکه بورس های کالایی بازارهای قانونمند و سازمان یافته ای هستند، داد و ستد کالا در این بورس ها تسهیل گردیده و همچنین امکان ایجاد مکانیزمی اجرایی جهت نظارت بر تعهدات و تضمین طرفین معامله می گردد و امکان کشف قیمت براساس تعامل و تقابل عرضه و تقاضا و نیاز بازار به وجود می آید. یکی دیگر از مزیت بورس ها امکان انجام معاملات نقد، نسیه و سلف با استفاده از ابزارهای نوین مالی بوده و امکان تضمین کیفیت و کمیت با توجه به ضوابط حاکم بر معاملات وجود دارد. همچنین با توجه به گستره شعب کارگزاری ها در نقاط مختلف کشور و خارج از کشور امکان استفاده از خدمات این کارگزاری ها جهت بازاریابی محصولات برای فروشنده فراهم می شود.

همچنین جواد موسوی کارشناس بازار پتروشیمی نیز در خصوص از سرگیری صادرات مواد پلیمری از بورس کالا به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: تضمین خریدار و فروشنده به انجام تعهدات، دریافت به موقع و با کیفیت کالا و پول، شفاف شدن قیمت های صادراتی، رقابتی شدن بازار و صادرات با قیمت واقعی،جلوگیری از رانت و کوتاه شدن دست واسطه ها، پیدا شدن مشتریان جدید در بازارهای جهانی از جمله مزایای صادرات مواد پتروشیمی از بورس کالای ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها