• ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 46046
طلا

در حالی که آغاز واکسیناسیون کرونا در چند کشور موجب افزایش اشتها برای حضور در بازارهای پرریسک شده و بر انتظارات در خصوص ارائه بسته محرک مالی جدید از سوی دولت آمریکا سایه افکنده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۸۳۵ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۸۳۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

هوی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «خوشحالی حاصل از واکسن کرونا احتمالا بیش از پیش بر سیاست پولی انبساطی فدرال رزرو و بسته محرک مالی احتمالی ای که در آینده نزدیک ارائه می شود تاثیر خواهد گذاشت.»

وی افزود: «اما زمانی که خوش بینی اولیه ناشی از ساخت واکسن فروکش کند و تمرکز سرمایه گذاران بار دیگر معطوف افزایش انتظارات تورمی ناشی از بسته های محرک مالی شود، قیمت طلا احتمالا در سال ۲۰۲۱ مجددا افزایش خواهد یافت.»

اولین محموله واکسن ساخت شرکت فایزر برای تزریق در آمریکا روز یکشنبه ارسال شد و سبب افزایش امیدها به ترمیم سریع اقتصادی و رشد شاخص ها در بازارهای بورس گردید.

اما به دلیل امیدوارها نسبت به ارائه بسته محرک مالی جدید از سوی دولت آمریکا قیمت طلا کاهش قابل توجهی را شاهد نبود.

بر اساس گزارش ها، بسته محرک مالی ۹۰۸ میلیارد دلاری احتمالا برای کسب نظر مثبت کنگره به ۲ بسته کوچک تر تقسیم خواهد شد و ممکن است تا روز دوشنبه تصویب شود. یک نماینده ارشد دموکرات گفته که حزب متبوع وی ممکن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها