فولاد+مس+سیمان

بررسی آمار مقدماتی هفت قلم کالای بخش معدن و صنایع معدنی در هشت ماهه امسال، رشد میانگین ۱۳.۹ درصدی تولید این محصولات را نشان می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، برپایه داده های آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است، در دوره مورد بررسی بیشترین رشد تولید مربوط به شمش آلومینیوم با ۵۲.۵ درصد ثبت شد و کمترین هم سهم چینی بهداشتی به میزان ۲.۲ درصد بود.

افزایش تولید ۵۲.۵ درصدی آلومینیوم

بر اساس آمار مورد بررسی، در هشت ماهه امسال تولید شمش آلومینیوم به رقم ۲۷۱.۳ هزار تن رسید که در مقایسه با رقم ۱۷۷.۹ هزار تن عملکرد هشت ماهه ۹۸ افزایش ۵۲.۵ درصدی نشان می‌دهد.

تولید ۴۸.۴ میلیون تن سیمان

برابر جداول آماری وزارتخانه یاد شده، تولید هشت ماهه ۹۹ سیمان در کشور به رقم ۴۸ میلیون و ۴۴۷.۸ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵.۸ درصدی دارد.

میزان تولید سیمان در هشت ماهه پارسال ۴۱ میلیون و ۸۳۱ هزار تن بود.

رشد ۹.۴ درصدی تولید محصولات فولادی

برابر داده‌های وزارتخانه مزبور در دوره این گزارش، میزان محصولات فولادی تولیدی با رشد ۹.۴ درصدی نسبت به هشت ماهه ۹۸ به رقم ۱۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تن رسید. ضمن اینکه آمار هشت ماهه پارسال گویای تولید ۱۵ میلیون و ۷۱۴.۲ هزار تن محصولات فولادی بود.

گذر تولید شمش فولادی از سطح ۱۹.۱ میلیون تن

میزان تولید فولاد خام (شمش) در دوره هشت ماهه امسال به رقم ۱۹ میلیون و ۱۶۶.۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۷ میلیون و ۶۷۷.۵ هزار تن بود، افزایش بازدهی ۸.۴ درصدی را ثبت کرد.

رشد تولید ۷.۱ درصدی کاتد مس

جداول مورد بررسی گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال در زمینه تولید کاتد مس رشد ۷.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاصل شد و به رقم ۱۸۸.۹ هزار تن رسید. ضمن اینکه در دوره فروردین لغایت آبان ماه پارسال در مجموع ۱۷۶.۳ هزار تن کاتد مس تولید شده بود.

۱۵۶.۹ هزار تن تولید پودر آلومینا

برابر آمارهای مورد بررسی در هشت ماهه امسال تولید پودر آلومینا (ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم) به رقم ۱۵۶.۹ هزار تن رسید که در مقایسه با عملکرد ۱۵۳.۴ هزار تن مربوط به هشت ماه ابتدایی پارسال، افزایش ۲.۳ درصدی نشان می‌دهد.

افزایش ۲.۲ درصدی تولید چینی بهداشتی

تولید چینی بهداشتی هم در دوره این گزارش به رقم ۷۷ هزار تن رسید و نسبت به مدت فروردین لغایت آبان‌ماه ۹۸ که ۷۵.۳ هزار تن ثبت شده بود، افزایش ۲.۲ درصدی را ثبت کرد.

بررسی ۶ قلم تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست امسال گویای رشد میانگین ۱۶.۶ درصدی بود. وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال اعلام‌کرد: سیاست این وزارتخانه در بخش تولیدات صنایع معدنی، رشد ۲۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها