طلا

آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز در سال ۲۰۲۰ نشان داد که با وجود هشدار تحلیلگران درباره نوسان معاملات در دو هفته آینده، خوش بینی فوق العاده ای نسبت به افزایش قیمت طلا وجود دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، با پایان آخرین هفته معاملاتی کامل سال ۲۰۲۰ به نظر می رسد بازار طلا سال را با عملکرد قوی به پایان می برد به طوری که قیمت‌ها مقاومت در پایین مرز ۱۹۰۰ دلار را تست می کنند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک اظهار کرد: ممکن است نوسان شدیدی را در چند هفته آینده شاهد باشیم اما عوامل بنیادین مثبت برای طلا به قوت خود باقی می مانند. عواملی که قیمت طلا را در سال ۲۰۲۰ بالا برد در سال ۲۰۲۱ از میان نمی روند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۷۹ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند.

سرمایه گذاران خرد هم مانند تحلیلگران وال استریت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۴۰۲ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰۴۸ نفر معادل ۷۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۰۲ نفر معادل ۱۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۵۲ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

فضا در بازار طلا به شکل محسوسی تغییر کرده زیرا قیمت طلا مقاومت در محدوده ۱۹۰۰ دلار را تست کرده است. این فلز ارزشمند اواسط هفته گذشته پس از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا نیروی خرید قوی را جذب کرد. بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که همچنان به سیاست پولی فوق تسهیلی خود ادامه می دهد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با یک دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۸۸ دلار و ۹۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته حدود ۲.۵ درصد افزایش داشت.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز اظهار کرد: اگرچه بازار طلا در هفته جاری حجم معاملات اندکی خواهد داشت اما بازار پیشرفت فنی قابل توجهی انجام داده است. وی به کیتکونیوز گفت: در چند ماه گذشته طلا در یک کانال نزولی بوده است. بازار طلا اخیرا محدوده های پایینتر را تست کرد و اکنون در حال ایجاد نیروی صعودی است. وی پیش بینی کرد سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۱ به دنبال پناه بردن به طلا در برابر ریسک‌های تورم خواهند بود زیرا اقدامات محرک مالی و دلار ضعیف‌تر روی قیمتهای مصرفی تاثیر خواهد گذاشت.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه اورکا ماینرز ریپورت به کیتکونیوز گفت: با وجود این که سرمایه گذاران به تاثیر مثبت عرضه واکسن‌های کووید ۱۹ روی رشد اقتصادی خوش بین مانده اند اما وی همچنان به صعود طلا در کوتاه مدت خوش بین است. احیای اقتصادی همچنان راه بلندی در پیش دارد زیرا واکسیناسیون کووید ۱۹ تازه شروع شده است.

آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز اظهار کرد: عوامل بنیادین همچنان در جهت صعود طلا صف می کشند. در آمریکا ترکیب جانت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آینده و جروم پاول به عنوان رییس بانک مرکزی، تضمین می کند که چاپ پول ادامه خواهد داشت و همزمان، بایدن و کنگره ایده هزینه های جدید را مطرح کرده اند. اگرچه من به صعود طلا خوش بین هستم اما پس از افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت که ماه جاری داشته است به یک وقفه نیاز دارد اما این وقفه ممکن است یک یا دو روز طول بکشد.

مارک چندلر، رییس استراتژیست بانوک برن گلوبال فارکس هشدار داد که ۱۹۰۰ دلار ممکن است سطح مقاومتی کاملا قوی در کوتاه مدت باشد. با این حال در فضای فعلی کاهش قیمت با تقاضای خرید همراه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها