طلا

در حالی که خبرهایی از توافق در کنگره بر سر بسته محرک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا منتشر شده است، قیمت طلا امروز تا یک درصد جهش داشت و به بالاترین رقم حدود یک ماه و نیم گذشته رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد رشد به ۱۸۹۵ دلار و ۸۹ سنت رسید. فلز زرد در اوایل امروز تا رقم ۱۸۹۹ دلار و ۲۹ سنت بالا رفت که بیشترین رقم ثبت شده از ۹ نوامبر تاکنون بوده است. 

قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۷۵ درصد رشد به ۱۹۰۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

رهبران جمهوری خواه و دموکرات کنگره دیروز پس از هفته ها مذاکره بالاخره به توافقی بر سر بسته محرک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری مقابله با کرونا دست یافتند و انتظار می رود رای گیری برای تصویب این بسته امروز برگزار شود.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «اکنون که بسته محرک مالی جدید در حال نهایی شدن است، قیمت طلا در مسیر عبور از رقم ۱۹۰۰ دلار تا قبل از پایان سال قرار دارد و ممکن است حتی تا رقم ۱۹۲۵ دلار هم بالا برود.»

وی افزود: «اگر بسته محرک مالی جدید را در کنار خوش بینی نسبت به تداوم برنامه انبساطی فدرال رزرو بگذارید، می توان انتظار داشت که قیمت طلا حداقل تا مارس ۲۰۲۱ افزایشی باشد.»

فدرال رزرو هفته گذشته وعده داد که تا زمانی که روند ترمیم اقتصاد آمریکا کامل نشده، تزریق نقدینگی به بازارهای مالی را ادامه خواهد داد.

رشد قیمت طلا در حالی است که ارزش دلار هم شاهد افزایش بوده است. آوتار ساندو تحلیلگر بازار طلا گفت: «تشدید همه گیری کرونا در حال ممانعت از رشد اقتصاد جهانی است و این مسئله سبب شده بانک های مرکزی جهان سیاست پولی انبساطی خود را تداوم ببخشند و این موجب تداوم روند افزایشی قیمت طلا می شود.»  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها