قراضه

چین قرار است از اول ژانویه ۲۰۲۱ استانداردهای جدید واردات قراضه آهنی را اجرا کند و قصد دارد جزئیات بیشتری را که برای آغاز واردات لازم است، به طور فوری اعلام و منتشر کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرگوس، ️دفتر بین المللی بازیافت (BIR) اعلام کرد که اداره دولتی امور تنظیم مقررات بازار چین، استاندارد ملی "بازیافت فولاد و مواد اولیه آهنی" را در ۱۴ دسامبر منتشر کرد.

این حرکت اساساً نشان دهنده تصویب نهایی و رسمی پیش نویس استاندارد منتشر شده در اوایل ماه نوامبر است که مشخصات فیزیکی شش گروه قراضه فلزی را که به عنوان ماده اولیه واجد شرایط واردات طبقه بندی می شوند، مشخص می کند.

دفتر بین المللی بازیافت یا به اختصار BIR اعلام کرد: استاندارد منتشر شده شرایط و تعاریف، شاخص های فنی، روش های بازرسی و قوانین پذیرش مواد اولیه بازیافت شده فولادی را بیان می کند، اما اطلاعات دقیق بیشتری در این باره منتشر نکرده است.

رگولاتور چینی گفت که متن کامل این استاندارد، اوایل سال آینده برای عموم منتشر می شود. این رگولاتور همچنین گفت که به دنبال انتشار این استاندارد، "وزارتخانه ها و کمیسیون های مربوطه به طور مشترک" اطلاعیه تنظیم مدیریت واردات آهن و مواد اولیه بازیافت شده  تولید فولاد" را بر اساس شرایط واقعی برای ترویج و اجازه واردات محصولاتی که استاندارد ملی جدید را برآورده می کنند، منتشر خواهد کرد.

احتمالاً این اطلاعیه، حاوی اطلاعات ضروری برای برطرف شدن سردرگمی و ابهامات صادرکنندگان قراضه در مورد عیار مجاز برای واردات توسط خریداران چینی و پارامترهای کامل بازرسی و گمرکی در مورد آنهاست.

اگر اطلاعیه شفاف سازی طی دو هفته آینده منتشر شود، ممکن است واردات قراضه آهن توسط چینی ها در ژانویه آغاز گردد زیرا استاندارد ملی به طور رسمی از ابتدای ماه اجرا می شود. اما اگر انتشار این اطلاعیه شفاف سازی مدت زمان بیشتری طول بکشد، برخی فروشندگان بالقوه به چین ممکن است از شتاب در فروش خودداری کرده و فروش را به تعویق بیندازند، به ویژه با توجه به اینکه تقاضای جهانی در حال حاضر بسیار زیاد و دسترسی به قراضه محدود است.

اما سایر صادرکنندگان ممکن است به دنبال دستیابی به مزیت پیشرو و حمل بارهای آزمایشی برای تحویل در ژانویه باشند که احتمال دارد استانداردهای جدید را نداشته باشند و رد شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها