زعفران و سکه

بررسی معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در فصل پاییز نشان می دهد که در این فصل و در آماری قابل توجه ۴۴ میلیون و ۵۷۳ هزار گواهی سپرده کالایی بر پایه ۷ دارایی سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و بادامی و کشمش سبز به ارزشی بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال دست به دست شده است؛ از نکات جالب این بازار می توان به رقابت تنگاتنگ سکه طلا و زعفران نگین در حجم معاملات اشاره کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ معامله گران در پاییز ۱۳۹۹ تعداد ۲۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا را در حالی خرید و فروش کردند که ارزش ۲۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریالی برای این دارایی رقم خورد.

در جریان این معاملات، ۲۱ میلیون و ۵۸ هزار و ۳۲۷ گواهی سپرده زعفران نگین در سررسید انبارهای بورسی با دو سررسید آبان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ معامله شد و ارزش بیش از ۲۲۲۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریالی را در پی داشت.

در پاییز ۱۳۹۹، تعداد ۹۴۵ هزار و ۳۴۱ گواهی سپرده زعفران پوشال در سررسیدهای مشابه زعفران نگین مورد معامله قرار گرفت و ارزش نزدیک به ۷۵ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه ثبت شد.

حجم معاملات گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز به ۲۷۷ هزار و ۶۶ گواهی مبتنی بر کالا رسید و ارزش بیش از ۴۵۸ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

در نماد معاملاتی سه انبار زیره سبز نیز تعداد ۳۵ هزار و ۶۹۵ گواهی سپرده به ارزشی نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در دوره معاملاتی مذکور، ۱۲ هزار و ۳۷۵ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی انبار خلیل آباد نیز معامله شد و ارزش نزدیک به ۴.۶ میلیارد ریالی را به خود اختصاص داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها