• ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 46532
اتانول

مدیر برنامه توسعه بازار جهانی اتانول گفت: تایید واکسن‌های کرونا سبب شتاب در روند بهبود تقاضای جهانی برای اتانول می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، برایان هلی، مدیر برنامه توسعه بازار جهانی اتانول با همکاری شورای غلات ایالات متحده آمریکا گفت: تأیید واکسن‌های کرونا می‌تواند چشم‌انداز روند بهبود سریع تقاضا برای اتانول را بهبود بخشد.

وی افزود: تقاضای جهانی برای اتانول صنعتی آمریکا که در ماه آوریل به شدت کاهش یافت و پس از آن شاهد رشدی دوباره در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بود، احتمال می‌رود تا سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی ادامه یابد.

تقاضا برای اتانول در آمریکا و دیگر کشورها در پی محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) به یکباره در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی سقوط کرد، در پی وقوع این شرایط مصرف بنزین که اتانول هم در آن مخلوط می‌شود محدود شد.

در ماه آوریل، فعالیت مجتمع‌های اتانول آمریکا پس از محدودیت‌های ناشی از قرنطینه به‌طور کلی متوقف شد و بیش از ۵۰ درصد از کل ظرفیت خود را به حال تعلیق درآوردند. با این حال، تولید این محصول در مسیر بهبود است.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، انتظار می‌رود تولید اتانول آمریکا در بازه زمانی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به ۵۵ تا ۵۸ میلیارد لیتر برسد، در حالی که این مقدار در دوره برسی یک ساله در سال ۲۰۲۰ با ۱۲ درصد کاهش به ۵۲ میلیارد لیتر رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها