فیروزی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید که شاه‌بیت طرح «توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد» فروش همه محصولات زنجیره فولادی در بورس کالاست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت اله فیروزی افزود: این طرح در ۵ ماده تدوین شده است؛ بخش نخست طرح مذکور مربوط به تعاریف، بخش دوم فروش داخل و بخش سوم صادرات است همچنین قسمت چهارم بر تشکیل کمیته رصد و پایش بازار فولاد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و آخرین بخش بر استفاده از سامانه جامع تجارت تاکید دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم می‌افزاید براساس طرح «توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد» هیچ کدام از محصولات زنجیره فولاد مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در تشریح ترکیب کمیته رصد و پایش بازار فولاد که در طرح کمیسون متبوعش از آن نام برده شده است، تصریح کرد: این کمیته‌ به عنوان تنظیم‌گر عمل می‌کند و وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس، وزیر اقتصاد یا معاون وی، نماینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رئیس اتاق بازرگانی، روسای انجمن‌های فولاد، سنگ آهن و نورد کاران و دادستان کل کشور یا نماینده وی اعضای این کمیته هستند.

فیروزی گفت: اطلاعات مربوط به تولید، فروش، واردات، صادرات و مصرف کالاهای فولادی باید در سامانه جامع تجارت توسط تولیدکنندگان و فعالان زنجیره تامین و توزیع فولاد ثبت شود.

براساس این گزارش طرح «توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد» در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها