بورس کالا

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم ترین عناوین آنها می توان به پذیرش کالاهای جدید در بازار فیزیکی، گشایش نخستین انبار رطب مضافتی برای آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی، اعلام آمادگی یک انبوه ساز برای فروش متری مسکن و لزوم عرضه مسکن مازاد بانک ها و شهرداری ها در بورس کالا اشاره کرد.

*‌ترافیک پذیرش در بورس کالا

به گزارش «کالاخبر»؛ مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران هفته گذشته با صدور اطلاعیه های جداگانه از پذیرش کالای شمش فولادی، نبشی فولادی، تیرآهن و میلگرد فولادی شرکت نورد آریان فولاد، شمش فولادی شرکت پارمیدا پولاد ایساتیس و ناودانی فولادی مجتمع فولاد البرز غرب خبر داد. همچنین کالای سیم و مفتول مسی شرکت ژرف نگار کاوش مهر، کالای اسید کلریدریک تولید شرکت پتروشیمی ارومیه و قیر تولید شرکت توسعه تجارت طلای سفید خاورمیانه در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد.

*خرما آمد

مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از گشایش انبار رطب مضافتی برای نخستین بار جهت انجام معاملات گواهی سپرده کالایی خبر داد که زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی مربوط به این انبار نیز روز یکشنبه ۱۴ دی ماه اعلام شده است.

‌*آمادگی یک انبوه ساز برای فروش متری مسکن 

علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران می‌گوید، اجرای طرح انتشار اوراق سلف موازی استاندارد یا همان فروش متری مسکن منتظر اعمال تغییراتی در دستورالعمل سلف موازی استاندارد است که در دستور کار سازمان بورس قرار دارد و بزودی رونمایی می شود و فعلا یک شرکت انبوه‌ساز برای پیش‌فروش ۲ بلوک از یک پروژه مسکونی مشتمل بر ۸۸ واحد آپارتمان در قالب این طرح اعلام آمادگی کرده است.

*خانه دار کردن مردم با کمک بورس کالا

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتشار اوراق سلف مسکن در بورس کالا با هدف کمک به متقاضیان مسکن و سازندگان طراحی شده است گفت: متقاضیان مسکن می‌توانند در چند مرحله نسبت به خرید مسکن یا تامین مسکن اقدام کنند. با این اتفاق مردم می توانند براساس میزان سرمایه خود اقدام به خرید اوراق سلف مسکن در بورس کالا کنند که با این اتفاق هم ارزش پول در برابر نوسانات قیمت مسکن حفظ می شود و هم مردم در خرید یک واحد مسکونی سهیم شده و یا امکان خرید یک واحد کامل را خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها