• ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
  • کد خبر: 46666
طلا+نقره

در حالی که سال همه گیری کرونا بیشترین سود را در ۱۰ سال گذشته برای هر دو فلز طلا و نقره به ارمغان آورد، بازار نقره توانست از بازار شمش طلا در سال ۲۰۲۰ پیشی بگیرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، فلز زرد یک سال استثنایی را تجربه کرد که ناشی از عدم اطمینان به آینده کسب و کارها در پی همه گیری، ضعف دلار آمریکا و نرخ بهره پایین بود.

پس از ثبت افزایش قیمت ناچیز در آخرین جلسه معاملاتی سال ۲۰۲۰، طلا طی ماه دسامبر حدود شش درصد رشد را ثبت کرد. طی کل سال، قیمت آن نزدیک به ۲۵ درصد افزایش یافت تا بهترین بازده سالانه از سال ۲۰۱۰ را جبران کند.

عملکرد شمش اگرچه در مقایسه با نقره که امسال نیز به روند درخشان خود ادامه داده است، کمتر قابل توجه است.

علیرغم ضرر و زیان اندک روز پنجشنبه، نقره نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است که بالاترین رشد قیمت سالانه در یک دهه گذشته را نشان می دهد.

افزایش قیمت های مشابه در مورد فلز پالادیوم در سال ۲۰۱۹ دیده شد که در آن زمان در میان فلزات پیشرو بود. در مورد فلزات دیگر، مس با ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، پالادیوم با بیش از ۲۰ درصد جهش و پلاتین حدود ده درصد صعود همراه بودند.

این اولین سالی نیست که هر دو فلز جذابیت سرمایه گذاری خود را ثابت می کنند. در سال ۲۰۱۹، طلا و نقره با افزایش به ترتیب ۱۸ و ۱۵ درصدی از قوی ترین عملکرد در سال های گذشته برخوردار بودند.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که افزایش قیمت طلا در سال جاری میلادی نیز ادامه یابد، اگرچه ممکن است در مقایسه با سال ۲۰۲۰ وقتی که به بالاترین سطح تاریخی رسیده بود، کمتر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها