سنگ آهن

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک یا دو معدن سنگ آهن مطرح در سطح دنیا را راه اندازی کند تا عرضه این ماده اولیه را بهبود بخشد و قدرت قیمت گذاری خود را نیز افزایش دهد. طبق برنامه ۵ ساله صنعت فولاد چین، تا سال ۲۰۲۱ سهم شرکت های چینی در معادن خارجی بیش از ۲۰ درصد سنگ آهن وارداتی به این کشور را شامل خواهد شد. این برنامه به دنبال افزایش عرضه سایر منابع معدنی فولادسازی از جمله منگنز  و کروم نیز می باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، چین در حال حاضر به عنوان بزرگترین فولادساز دنیا ۸۰ درصد سنگ آهن مورد نیازش را وارد می کند ولی مشخص نیست چه میزان  از آن از معادنی در کشورهای دیگر است که چینی ها در آن سهام دارند. معادن داخلی چین سنگ آهنی با خلوص های پایین تر از سنگ آهن تولیدی شرکت های بزرگ استرالیایی و برزیلی تولید می کنند.

چین به دنبال تسهیل ساخت پروژه های معدنی بزرگ در غرب آفریقا و غرب استرالیاست و در تلاش است تا همکاری بیشتری با کشورهای غنی از منابع معدنی چون روسیه، قزاقستان و مغولستان و سایر کشورهای همسایه داشته باشد.

همچنین این کشور در تلاش است ادغام شرکت های فولادی را نیز سرعت بخشد و گروه های فولادی بزرگی در سطح جهانی تشکیل دهد. پنج فولادساز بزرگ چینی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۴۰ درصد از کل تولید فولاد این کشور را در دست خواهند داشت و ۱۰ فولادساز برتر آن سهمی ۶۰ درصدی خواهند داشت درحالی که در حال حاضر این سهم ۳۷ درصد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها