مدیرعامل بورس کالا

انعقاد قراردادهای بلند مدت با واحدهای تولیدی جزو مطالبات شرکت های پتروشیمی از بورس کالای ایران است تا بتوانند با علم به فروش محصولاتشان در بلند مدت، برای تولید برنامه ریزی کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در ماه های گذشته، بحث های گسترده ای درباره نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا مطرح و حتی برخی نهادها خواستار رفع الزام فروش محصولات در بورس شده بودند.

به نظر کارشناسان، امضای قراردادهای بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا، راهکاری مناسب به شمار می رود که افزون بر تامین منافع مصرف کنندگان بخش پایین دستی، حقوق تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی را نیز تامین می کند.

بر اساس این گزارش این روزها با ورود خریداران معاف از مالیات بر ارزش افزوده در بازار بورس روبرو هستیم که با ورود آنها تقاضای زیادی در بازار ایجاد و در نتیجه قیمتها افزایش می یابد این در حالیست که برخی از تولیدکنندگان برای امضای قراردادهای بلندمدت برای فروش محصولات پتروشیمی خود دربورس، محتاط عمل می کنند اما به نظرمی رسد که آرامش به بازار فروش این محصولات بازگشته است.

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درپاسخ به این پرسش که چرا عرضه کنندگان محصولات پتروشیمی دربورس محتاط عمل می کند افزود: بحث محتاط عمل کردن در بورس وجود ندارد چرا که شرکت های پتروشیمی این آمادگی را دارند که بخشی از فروش را درقالب قراردادهایی در سیستم حراج انجام دهند که قیمت مبتنی بر عرضه و تقاضاست.

  وی ادامه داد: بورس کالا شرایط را فراهم کرده تاقراردادهای بلندمدت و همچنین امکان فروش براساس تامین کالاهای موردنیاز صنایع پایین دستی صورت گیرد و  شرکت های تولیدی می توانند کالاهایی که ازپیش قرارداد بستند را در دستور کار قرار دهند .

سلطانی نژاد در ادامه درپاسخ به این پرسش که امضای قراردادهای بلند مدت این محصول می تواند راهکار مناسبی باشد پاسخ داد: قطعا تاثیرگذار خواهد بود چرا که برخی خریداران دراین بین وجود دارند که خرید کالا بصورت تناوب برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 مدیرعامل بورس کالا درباره عرضه محصولات پتروشیمی در این بورس، گفت: امروز با پدیده ورود خریداران معاف از مالیات بر ارزش افزوده به بازار مواجه هستیم که با ورود آنها تقاضای زیادی در بازار ایجاد و در نتیجه قیمتها افزایش یافته است

سلطانی نژاد در ادامه تصریح کرد: تولیدکنندگان دربخش پایین دستی به تامین مداوم مواد اولیه نیاز دارند تا تولیدشان متوقف نشود و ازسویی تولیدکنندگان بالادستی این اطمینان را باید داشته باشند که تولیدشان، مشتری ثابت داشته باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها