• ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 46723
بیت کوین

بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت، برای اولین بار از مرز ۳۴۰۰۰ دلار عبور کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایبِنا، بیت کوین پس از ثبت رکورد در سال ۲۰۲۰، سال سریعی را شروع می کند. این ارز رمزنگاری شده برتر جهان پس از دو بار رکوردزنی خود در کمتر از ۲۴ ساعت، برای اولین بار از مرز ۳۴۰۰۰ دلار عبور کرده است.

قیمت بیت کوین ۱۳ درصد دیگر افزایش یافته است تا با حجم معاملات روزانه ۷۵ میلیارد دلار به بالاترین رقم ۳۴۰۰۰ دلار برسد.

براساس کوین مارکت، بیت کوین صبح امروز با ۳۴۷۸۹ دلار معامله شد. گفته می شود سرمایه بازار در حدود ۶۴۰ میلیارد دلار است.

در ماه دسامبر، بیت کوین با شکستن قیمت ۲۰۰۰۰ دلار، تقریباً ۵۰ درصد پیشرفت کرد. پس از روی آوردن سرمایه گذاران به بازارهای رمزنگاری شده در میان تضعیف دلار، ارزش آن تقریباً سه برابر شد. علاوه بر این، فدرال رزرو ایالات متحده قصد دارد نرخ بهره را برای چندین سال نزدیک به صفر بگذارد، وجوه نقدی را به دارایی شماره یک دیجیتال جهان وارد کند.

این اولین جهش قیمت بیت کوین نیست. این توکن در سال ۲۰۱۷ جهش داشت و به رکورد بیش از ۲۰۰۰۰ دلار در آن زمان رسید. با این حال، با اخبار مبنی بر ادامه سرکوب مقامات چینی در تجارت با ارزهای رمزپایه، قیمت آن حدود ۸۰ درصد کاهش یافت و به بیش از ۳۰۰۰ دلار رسید.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد و اولین ارز رمزنگاری شده بود که از یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین استفاده کرد و معاملات امن نظیربه نظیر را امکان پذیر می کرد. در آن زمان ارزش این دارایی پیشرو در جهان کمتر از یک دلار به ازای هر رمز بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها