• ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
  • کد خبر: 46792
نفت+کویت

کویت دو اکتشاف نفتی جدید در شمال و شمال غرب و یک اکتشاف در شمال میدان نفتی برقان داشته است. حفاری‌های این کشور جهت اکتشاف‌های بیشتر و تقویت تولید نفت ادامه دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد الفارس، وزیر نفت اوپک اعلام کرد کشورش دو میدان جدید نفتی اکتشاف کرده است.

یکی از این اکتشاف‌ها در میدان نفتی «حومه» در شمال غرب کویت قرار دارد و ظرفیت آن به ۱۴۵۲ بشکه در روز نفت سبک می‌رسد. میدان نفتی دوم میدان «القشعانیه» در شمال کویت است که ظرفیت تولید روزانه ۱۸۱۹ بشکه نفت سبک و ۲.۷۸ میلیون فوت مکعب گاز را دارد.

وزیر نفت کویت همچنین اضافه کرد ذخایر نفت متعارف در شمال میدان نفتی «برقان» هم اکتشاف شده که ظرفیت تولید در این میدان را به بیش از ۲۰۰۰ بشکه در روز می‌رساند. کویت در ۲۰۲۰ چندین چاه برای تعیین وسعت این میدان نفتی حفر کرده بود.

کویت در ماه نوامبر ۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که کمی بیشتر از ۲.۲۹۷ میلیون بشکه سهمیه آن در ائتلاف اوپک ‌پلاس است.

کویت ۱۰۱.۵ میلیارد بشکه نفت در ذخایر اثبات شده خود در پایان ۲۰۱۹ داشت که تغییری نسبت به ۲۰۱۸ نکرده بود و حدود ۵.۹ درصد از کل ذخایر جهان را تشکیل می‌داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها