حمیدرضا مهر آور

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان بیان کرد: بازار سرمایه بر مبنای عرضه و تقاضا فعال است، اما اقداماتی مانند قیمت گذاری دستوری رسالت این بازار را زیر سوال می برد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از عصر مالی، حمیدرضا مهر آور با اشاره به دستور وزیر صمت مبنی بر قیمت گذاری دستوری فولاد گفت: بنده از پیش زمینه این تصمیم مطلع نیستم اینکه با چه برنامه ای چنین تصمیم گرفته شده، اما قیمت گذاری دستوری در بازارها موجب به هم خوردگی تعادل می شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری ، ایجاد رانت را در پی خواهد داشت، اضافه کرد: یعنی اقلیتی ایجاد می شود که نمی توانند منافع همه را تامین کنند، در تمام کشور ها رسالت بازار سرمایه یعنی دخالتی در آن صورت نگیرد و مکانیزم اصلی آن یعنی عرضه و تقاضا فعالیت آن را تعیین کند.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان ادامه داد: گاهی اوقات در شرایط بحرانی، برخی تصمیمات دستوری برای بازارهای مالی کمک حال اقتصاد می شود که شاید انگشت شمار باشد اما در شرایطی که هیچ مانعی برای فعالیت بازار نیست بهتر است کانالی برای ورود دلالان باز نکنیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه با انتقاد از برخی تصمیماتی که منطبق با شرایط روز نیست، خاطر نشان کرد: بهتر است افرادی که چنین تصمیمی برای قیمت گذاری فولاد گرفتند توضیحات بیشتری دهند تا ابهامات بر طرف شود چرا که در شرایط فعلی که فولاد با رشد نرخ جهانی روبرو شده و فرمول قیمت گذاری در بورس کالا هم مشخص است، کاهش دستوری آن مطابق با شرایط روز نیست. اما  به طور کل باید اجازه داد تا مکانیزم اصلی بازارها، تعیین کننده مبنای قیمت ها باشند واگر به قوانین احترام بگذاریم موفق تر خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها