نفت

قیمت نفت تحت تاثیر وعده عربستان سعودی برای کاهش تولید و رشد قوی بازارهای سهام به بالاترین حد خود در حدود یک سال اخیر صعود کرد و رشد هفتگی به ثبت رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس با یک دلار و ۶۱ سنت افزایش، در ۵۵ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه با یک دلار و ۴۱ سنت افزایش، در ۵۲ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص بیش از شش درصد رشد هفتگی داشته و در بالاترین حد از فوریه سال گذشته ایستادند.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز، سرمایه گذاران انتظار دارند بازار برای مدتی عرضه محدودتری پیدا کند و با وجود نگرانی هایی که پیرامون محدودیتهای کرونایی وجود دارد، وعده عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید، توازن بازار را حفظ می کند.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، پس از دیدار هفته گذشته وزیران نفت اوپک پلاس اعلام کرد تولیدش در ماههای فوریه و مارس را یک میلیون بشکه در روز علاوه بر محدودیت عرضه فعلی کاهش خواهد داد.

تحلیلگران می گویند اگر تقاضا برای سوخت تحت تاثیر همه گیری کرونا ضعیف بماند، قیمت های نفت ممکن است در ماه های آینده اصلاح شوند. محدودیت های سفت و سخت برای سفر و فعالیت های دیگر در سراسر جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، روی فروش سوخت تاثیر گذاشته و چشم انداز تقاضا برای انرژی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را ضعیف کرده است.

همه گیری کووید ۱۹ هفته گذشته رکورد بالایی قربانی در آمریکا گرفت و بیش از ۴۰۰۰ نفر در یک روز جانشان را از دست دادند. همزمان چین هم بزرگترین رشد نرخ روزانه ابتلا در بیش از پنج ماه گذشته را گزارش کرد. ژاپن وضعیت اضطراری را به فراتر از منطقه توکیو گسترش داد.

بر اساس گزارش رویترز، صعود بازارهای جهانی، شاخص نیک کی ژاپن و شاخص های سهام آمریکا را به رکورد بالای جدیدی رساند. سرمایه گذاران به اقدامات محرک مالی بیشتر دولت آمریکا برای ترمیم آسیبهای اقتصادی ناشی از پاندمی متمرکز شده اند. کنگره آمریکا ممکن است بزودی بسته کمک مالی بیشتری تصویب کند و این احتمال با پیروزی دموکرات ها در انتخابات سنای جورجیا و اکثریت یافتن دموکرات ها در کنگره و سنای آمریکا تقویت شده است.

در این بین، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل های حفاری نفت و گاز را برای هفتمین هفته متوالی افزایش دادند. شمار دکل های حفاری نفت و گاز که معیاری برای ارزیابی تولید آتی است، در هفته منتهی به هشتم ژانویه به ۳۶۰ حلقه رسید که بالاترین میزان از ماه مه بود. شمار دکل های حفاری نفت با هشت حلقه افزایش، به ۲۷۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از مه بود و شمار دکل های گاز با یک حلقه افزایش، به ۸۴ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها