آتی

در جریان معاملات هفتگی بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۲۳۱ هزار و ۱۰۳ قرارداد آتی بر پایه ۴ دارایی پایه و برای تحویل در ۹ سررسید منعقد شد و ارزش ۳۴۷۰ میلیارد و ۳۱۲ میلون ریالی به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت زعفران نگین در حجم و ارزش معاملات صدرنشین شد. به طوری که در دو سررسید دی و اسفند ماه ۱۳۹۹ این دارایی پایه ۲۲۸ هزار و ۲۵۳ قرارداد به ارزشی بیش از ۳۱۳۶ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال منعقد شد.

حجم معاملات قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید مشابه زعفران نگین به ۶۲۱ قرارداد رسید و ارزش تقریبی ۵.۵ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.

قرارداد آتی پسته نیز با فاصله قابل توجهی نسبت به زعفران نگین جایگاه دوم بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی بازار آتی را از آن خود کرد. به طوری که در دو سررسید فعال این دارایی پایه برای تحویل در بهمن ماه سال جاری و فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۹۸ قرارداد به ارزشی بیش از ۳۲۶ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال منعقد گردید.

در این هفته ۳۱ قرارداد آتی زیره سبز نیز در حالی در دو سررسید بهمن ماه امسال و خرداد ماه سال آتی منعقد شد که ارزش نزدیک به ۱.۶ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها