چین

سال ۲۰۲۰ چشم انداز رشد بخش معدن آسیا با توجه به پاندمی کووید ۱۹ دچار چالش هایی شد که سایه خود را بر روند رشد تولیدات معدنی انداخت. ولی تحلیلگران موسسه فیچ بر این باورند که اوج سختی ها و دشواری ها سپری شده و انتظار می رود عملکرد صنایع معدنی چین که از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ روند بهبود را از سر گرفته، تداوم داشته باشد چراکه حمایت های دولتی از توسعه زیرساخت ها، از تقاضا و قیمت فلزات حمایت می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، البته ریسک های موجود همچنان بالاست و وضعیت اقتصادی چین با نوسانات بازار فلزات روبرو خواهد بود. پاندمی کرونا روند رشد تولیدات معدنی آسیا را دچار اختلال کرد ولی انتظار می رود در سال جاری به رهبری چین، روند بهبود ادامه یابد و برای سال ۲۰۲۱ صنعت معدن آسیا با رشد ۱.۸ درصدی ارزش روبرو شود در حالی که سال ۲۰۲۰ افت ۳.۴ درصدی داشت.

موسسه فیچ بر این باور است که چین نه تنها بازار آسیا بلکه بخش معدن دنیا را در این روند بهبود در سال جاری رهبری می کند چرا که اقتصاد چین از نیمه دوم سال گذشته روند رشد «V» شکل خود را ادامه داده است و روند توسعه زیرساخت ها برای حمایت از وضعیت اقتصادی پس از پاندمی ادامه دارد.

تحلیلگران معتقدند با توجه به این که روند رشد مصرف و بخش خودروسازی چین امسال آرام خواهد بود ریسک هایی با خود همراه داشته باشد. پیش بینی شده فروش خودرو امسال رشد ۵.۱ درصدی داشته باشد در حالی که سال قبل افت ۱۸.۴ درصدی داشت.

داده های اقتصادی چین همچنان بازار فلزات را با نوساناتی روبرو خواهد کرد چرا که این کشور بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فلزات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها