05.jpg

با افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی طی روز گذشته قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روند صعودی رو به رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سكه در هر پنج سررسید بازار آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و ۹۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۶ درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان ماه نیز با رشد۰/۳ درصدی به قیمت یک میلیون و۱۰۷ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و ۱۱۹ هزار تومان معامله شد و با افزایش ۰/۱۲ درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل اسفند نیز با ۰/۱ درصد رشد به قیمت یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان معامله شد و افزایش۰/۱۲ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۱۲هزار و ۵۳۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال رسید.

از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته قیمت سکه بهارآزادی،سکه امامی، سکه گرمی و هرگرم طلای ۱۸ عیار با افزایش و قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه با کاهش همراه شد، به طوری که بهای سکه بهار آزادی، سکه امامی به ترتیب ۱۵۰۰ تومان و ۲۱۵۰ تومان افزایش یافته و با قیمت‌های یک میلیون و ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و یک میلیون و ۸۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شدند.

همچنین سکه گرمی و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت‌های ۱۸۳ هزار تومان و ۱۱۰ هزار و ۶۲۳ تومان به فروش رسیدند که به ترتیب نسبت به روز دوشنبه ۱۰۰۰ تومان و ۱۷۳ تومان افزایش یافت.

این در حالی است که دیروز قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه نسبت به روز دوشنبه ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۴۵ هزار تومان و ۱۸۱ هزار تومان به فروش رسیدند.

تازه ترین بررسی های آماری نشان می دهد که رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موجب شده است تا تقاضا برای طلا در بازار این کشور طی هفته های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شود که این نشان از افزایش بهای سکه و طلا در صورت نوسانات رو به بالای دلار خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها