• ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
  • کد خبر: 4719
طلا

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح در ۳ هفته اخیر رسیده است

به گزارش《 پایگاه خبری بورس کالای ایران》، بهای طلا که روز گذشته با افت رو به رو شده بود امروز پنجشنبه نیز در آغاز مبادلات کاهشی شد و به کمتر از ۱۳۱۱ دلار در هر اونس رسید، که پایین ترین رقم در ۳ هفته اخیر به شمار می رود.

البته قیمت طلا لحظاتی بعد با افزایش ۳ دلاری روبرو شده و به سطح ۱۳۱۴ دلاری نزدیک شده است.

نوسانات قیمت طلا در شرایطی است که شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست مهم بانک مرکزی اروپا هستند.

انتشار آمارهای امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر شود و این عامل نقش مهمی در افزایش ارزش دلار داشته است.

افزایش قیمت جهانی نفت نیز تاثیر زیادی بر رشد شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا و بازارهای آسیایی داشته است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در ۶ هفته اخیر رسیده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است. اوایل ماه جاری قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱۳۷۹ دلار رسید که این رقم از مارس ۲۰۱۴ میلادی بی سابقه بوده است.

به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا در نشست امروز خودنرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. ماریو دراگی رئیسبانک مرکزی اروپا بعد از ظهر امروز در کنفرانس خبری، تازه ترین تصمیمات را اعلام خواهد کرد.

سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که بانک مرکزیژاپن نیز در نشست هفته آینده خود سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اتخاذ خواهد کرد.

بانک مرکزی روسیه نیز میزان ذخایر طلای خود تا اول جولای افزایش داده است. سطح ذخایر طلای روسیه به بیش از ۴۸.۲ میلیون اونس رسیده است. این رقم پیش از این به ۴۷.۶ میلیون اونس رسیده بود.

به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و بریتانیا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.وضعیت تقاضای فیزیکی چین و هند نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت طلاباشد.

 

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها