فولاد

صنایع فولاد و گروه های صنفی آمریکا از رئیس جمهور منتخب جو بایدن خواستند تا تعرفه های ۲۵ درصدی تضمینی ملی بر روی واردات فولاد را که در سال ۲۰۱۸ توسط ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا وضع شده بود را حفظ کند، با این استدلال که این اقدام برای اطمینان از دوام تولید داخلی فولاد این کشور ضروری است.

به نقل از رویترز، ️در نامه ای به بایدن، موسسه آهن و فولاد آمریکا، انجمن تولیدکنندگان فولاد، اتحادیه کارگران فولاد ایالات متحده، کمیته واردات لوله و پروفیل و همچنین موسسه ساخت فولاد آمریکا اعلام کردند که این صنعت روند بهبودی ناشی از تعطیلی های کرونا (COVID-۱۹) را آغاز کرده اما در برابر موج جدید واردات "بسیار آسیب پذیر" است.

️این گروه ها اظهار داشتند که ظرفیت مازاد تولید فولاد جهانی که در حال حاضر ۷۰۰ میلیون تن بالاتر از تقاضاست، انتظار می رود با افزوده شدن تولید چین، ویتنام، ترکیه و سایر کشورها، رشد بیشتری نماید.

️این گروه ها گفتند که صادرات فولاد از کره جنوبی، روسیه، اوکراین و اندونزی نیز همچنان به روند افزایشی خود ادامه می دهد.

آنها در این نامه اعلام کردند: ادامه تعرفه ها و سهمیه بندی ها برای اطمینان از دوام صنعت فولاد داخلی در برابر این ظرفیت مازاد و رو به رشد فولاد ضروری است و حذف یا تضعیف این اقدامات قبل از اینکه کشورهای اصلی و بزرگ تولیدکننده فولاد ظرفیت مازاد خود را از بین ببرند و همینطور سوبسیدها و سایر سیاست های مخدوش کننده تجارت که به بحران فولاد دامن زده اند از بین بروند، فقط موج جدیدی برای واردات با تأثیرات مخرب برای تولیدکنندگان داخلی فولاد و کارگران آنها ایجاد می کند.

️بایدن رییس جمهور دموکرات‌ها در ماه می گذشته به کارگران فولاد آمریکا گفت که تعرفه های فولاد و آلومینیوم دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری‌خواه را تا زمانی که یک راه حل جهانی برای ظرفیت مازاد تولید اندیشیده نشود، حفظ خواهد کرد. از آن زمان به بعد، وی گفت که تا بعد از مشورت با متحدان آمریکا، هیچ تغییری در تعرفه ها ایجاد نخواهد کرد.

️وزارت بازرگانی ترامپ در مارس ۲۰۱۸ تعرفه های فلزات بخش ۲۳۲ را که شامل تعرفه ۲۵ درصدی بر روی فولاد و ۱۰ درصدی بر روی آلومینیوم بود، وضع کرد. براساس اطلاعات موسسه آهن و فولاد آمریکا، این تعرفه ها سهم بازار فولاد وارداتی آمریکا را از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها