IMG_6462.JPG

حجم معاملات آتی سكه طی هفته اخیر در بورس كالای ایران به ۷۲هزار و ۵۴۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۵۳ هزار و ۱۶۹ قرارداد به معاملات تحویل اردیبهشت ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۶ هزار ۱۳۰ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اسفند ماه با ۱۶ هزار و ۲۷۲ قرارداد و ارزش بیش از یک هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل  شهریور ماه سال جاری نیز با حجم یک هزار و ۴۰۸ قرارداد و به ارزش بیش ۱۵۴ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

قرارداد تحویل دی ماه نیز با یک هزار و ۳۴۵ قرارداد و ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین قرارد آبان ماه با ۳۵۴ قرارداد به ارزش بیش از ۳۹  میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفتند.

نکته قابل توجه در معاملات هفته اخیر بازار آتی سکه این بود که سررسید شهریور حجم بیشتری را نسبت به سررسید آبان تجربه کرد.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با رشد قیمت همراه شد؛ به طوری که سکه تحویل شهریور با قیمت یک میلیون و ۹۴هزار تومان به فروش رسید که افزایش۰/۲۸ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۱۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. از طرفی سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و ۱۱۶هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش۰/۲۶ درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه بدون هیچ تغییری با قیمت یک میلیون و۱۲۹هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان، افزایش ۰/۰۱ درصدی را تجربه کرد.

نوسان هفتگی سکه نقدی

سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه کرد، با وجود این که بهای سکه از ابتدای هفته روند رو به پایینی داشت، اما از اواخر هفته تغییر مسیر داد و مثبت شد. بهای سکه از بعدازظهر روز چهارشنبه بار دیگر در مدار مثبت قرار گرفت. در پنجمین روز هفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۸۷ هزار تومان به پایان رساند. با این حال، طی هفته اخیر فلز گرانبهای داخلی تمایل بیشتری به کاهش قیمت نشان نداد و نهایتا همسو با جهت حرکت اونس در بازارهای جهانی مسیر افزایشی را انتخاب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها