ذخایر ارزی

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی های طلا و ارز این کشور افزایش یافته و تا تاریخ ۸ ژانویه در مجموع به ۵۹۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، به گفته این بانک، ذخایر بین المللی روسیه از ۲۵ دسامبر تا اول ژانویه با رشد ۵ میلیارد دلاری یا تقریباً ۰.۸ درصدی روبرو شد. این در حالی است که حجم این ذخایر عملاً تا ۸ ژانویه تغییر نکرده است.

بانک مرکزی روسیه تاکید کرد که علت این افزایش تغییر مثبت نرخ ارز و افزایش قیمت طلا بوده است.

ذخایر بین المللی روسیه دارایی های خارجی با نقدینگی بسیار هستند و شامل طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت مخصوص هستند که در اختیار بانک مرکزی روسیه (CBR) و دولت این کشور است.

این دارایی ها طی سال های اخیر به طور مداوم در حال رشد بوده و از نیم تریلیون دلار که به عنوان هدف توسط بانک مرکزی روسیه تعیین شده بود، فراتر رفته است.

سال گذشته، رشد کل این سرمایه ها ۴۳ میلیارد دلار بود، در حالی که در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب نزدیک به ۸۶ میلیارد دلار و حدود ۳۳ میلیارد دلار گزارش شده بود.

روسیه همچنین در حال تغییر شکل منابع بین المللی خود بوده و سهم دلار آمریکا را به سود سایر ارزها و طلا کاهش داده است.

رکورد اخیر افزایش قیمت طلا، دارایی های بین المللی روسیه را در ماه آگوست به بالاترین حد خود رساند. در این ماه این دارایی ها از سطح ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کردند. رکورد قبلی ۵۹۸.۱ میلیارد دلار در آگوست ۲۰۰۸، درست قبل از بحران مالی جهانی به دست آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها