online-reviews.jpg

معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران که از ۲۲تیر ماه امکان خرید و فروش آنلاین آن در سامانه برخط سهام مهیا شده است، هفته اخیر با رونق نسبی مواجه شد و در مجموع ۵۲۷ قطعه سکه بهار آزادی در بورس مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نگاهی به معاملات هفته اخیر گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که در پی دادوستد ۵۲۷ سکه، ارزش این معاملات حدود ۵ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال ثبت شده است تا این بازار رفته رفته مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد. بررسی معاملات سکه در قالب گواهی سپرده نیز بیانگر آن است که در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت ها در سه روز صعودی و دو روز نزولی بوده است.

بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز چهارشنبه با انعقاد ۱۷۳ سکه طلا با ارزش یک میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال معامله شد. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز یکشنبه هفته گذشته با ۲۴ معامله و ارزش حدود ۲۶۱میلیون ریال ثبت شد.

به اعتقاد کارشناسان، معاملات گواهی سپرده سکه در بورس کالا که حکم همان معاملات نقدی در بستری امن، شفاف و آنلاین را دارد، می تواند اطمینان خاطر را معامله گران سکه ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

بر این اساس با عنایت به کارکردهای مهم این ابزار در راستای رفع دغدغه امنیت نگهداری سکه طلا و همچنین رفع نگرانی احتمالی در خصوص عدم اصالت سکه های طلای فیزیکی در بازار و همچنین سهولت درج اطلاعات سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه طلا در اطلاعات پرتفوی سرمایه گذاران بورسی و

صندوق های سرمایه گذاری، به نظر می رسد شاهد رشد و توجه روز افزون به این ابزار از سوی فعالان بازار سهام و اوراق بهادار نیز خواهیم بود.

بنابراین گزارش، براساس ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق های سرمایه گذاری مجاز شده است که براساس این ابلاغیه، صندوق های سرمایه گذاری «در سهام»، «مختلط» و «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» می توانند با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود و طی تشریفات مقرر، حداکثر تا ۵ درصد از کل دارایی های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها