نفت

بهای معاملات نفت برنت روز سه شنبه تحت تاثیر خوش بینی سرمایه گذاران به تاثیر مثبت اقدامات محرک مالی دولت آمریکا بر رشد اقتصاد جهانی، بالا رفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس ۲۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۴ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز گذشته ۳۵ سنت کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۵۲ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. بازار آمریکا روز دوشنبه به دلیل تعطیلات عمومی بسته بود.

سرمایه گذاران نسبت به تقاضا در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، خوش بین هستند. آماری که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد تولید پالایشگاه های نفت چین در سال ۲۰۲۰ سه درصد رشد داشته است. چین تنها اقتصاد بزرگی در جهان بود که سال گذشته از رشد منفی اجتناب کرد در حالی که بسیاری از کشورها در تلاش برای مهار شیوع ویروس کرونا بودند.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت سی ام سی مارکتس، آمار روز گذشته چین برای قیمت های نفت مثبت بود.

سرمایه گذاران منتظر مراسم تحلیف جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا در روز چهارشنبه برای شنیدن جزییات بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری وی هستند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: نفت مانند سایر کالاهای از دورنمای تدابیر محرک مالی آمریکا در آسیا پشتیبانی شده است.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، قیمت نفت همچنین از اقدام یکجانبه عربستان سعودی برای کاهش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر در دو ماه آینده که ذخایر جهانی نفت را در سه ماهه نخست امسال ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد، حمایت شده است.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی ها نسبت به افزایش جهانی مبتلایان به کووید ۱۹ و تجدید قرنطینه ها که تقاضا برای سوخت را کمتر می کند، رشد قیمت ها را محدود کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها