پتروشیمی

مدیرعامل سرمایه گذاری مشترک چین و برونئی در حوزه پتروشیمی موسوم به هانگی اینداستریز معتقد است که این سرمایه‌گذاری سبب رونق اقتصاد برونئی شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، چن لیانکای به خبرگزاری رسمی شین‌هوا با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری مشترک چین و برونئی، به اقتصاد برونئی کمک کرده است، گفت: سال ۲۰۲۰ میلادی برای ما سالی بی‌سابقه و پر از چالش و در عین حال منحصر به فرد بود.

وی افزود: در پایان سال ۲۰۱۹ عملیات در مجتمع پتروشیمی خود واقع در شهرک صنعتی پولائو موارا بسار (PMB) برونئی را آغاز کردیم و در سال ۲۰۲۰ میلادی با شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) روبه‌رو شدیم.

مدیرعامل هانگی اینداستریز تصریح کرد: با وجود چالش‌های ناشی از کرونا، تولید خود در سال ۲۰۲۰ میلادی را در سطح بالا حفظ و بیش از ۶.۳۸ میلیون تن انواع فرآورده‌ نفتی و ۱.۷ میلیون تن فرآورده‌ پتروشیمی صادر کردیم و درآمد خود را افزایش دادیم.

لیانکای ادامه داد: ارزش فروش ما به ۳.۵ میلیارد دلار در کل سال رسید و این رقم به‌طور مستقیم به رشد تولید ناخالص داخلی برونئی در سال ۲۰۲۰ کمک کرد.

صنایع هانگی یک سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه ژی‌جیانگ هنگی چین و دامای هانگی، شرکت تابعه زیر نظر صندوق سرمایه‌گذاری توسعه راهبردی دولت برونئی است که به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد سهام این شرکت مشترک را در اختیار دارند.

هانگی حدود ۳.۴۵ میلیارد دلار در نخستین مرحله پروژه ساخت مجتمع پالایش و پتروشیمی خود در برونئی سرمایه گذاری کرد که در نوامبر ۲۰۱۹ به بهره‌برداری کامل رسید و سرمایه‌گذاری ۱۳.۶۵۴ میلیارد دلاری آمریکا در مرحله دوم پروژه یادشده منتظر چراغ سبز دولت این کشور آسیایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها