گوجه فرنگی

مدیر تعاون روستایی کردستان با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از زیان کشاورزان از سال گذشته اقدام به خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان کرده است گفت: محصول خریداری شده به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی، روژین تاک در استان کرمانشاه و خرمدشت در استان کردستان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب اسپتیک و عرضه از طریق بورس کالا روانه بازار مصرف شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان اسکندری مدیر تعاون روستایی استان کردستان از پرداخت ۱۰۰ درصد بهای گوجه کاران کردستانی در قالب طرح خرید حمایتی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از کشاورزان کردستانی، امسال ۲۶ هزارو ۸۲۹ تن گوجه فرنگی در این استان با قیمت مصوب از کشاورزان خریداری شده است.

اسکندری افزود: در زمان پیک برداشت محصول گوجه فرنگی، بازار خرید این محصول جهت تازه خوری کم و قیمت گوجه فرنگی به پائین‌ترین حد ممکن خود می‌رسد.

او اضافه کرد: در همین راستا و به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان، سازمان تعاون روستائی اقدام به خرید حمایتی این محصول می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به وضعیت و نحوه خرید گوجه فرنگی بصورت حمایتی توسط دولت برای دومین سال متوالی در کردستان بیان کرد: امسال این مقدار محصول گوجه فرنگی در قالب ۸ هزارو ۱۲۱ محموله در استان خریداری شده است.

او عنوان کرد: سال گذشته نیز ۲۴ هزارو ۶۷۵ تن گوجه فرنگی در قالب ۶ هزارو ۷۷ محموله از کشاورزان کردستانی خریدار شد که این میزان امسال در استان افزایش یافت.

اسکندری یادآور شد: محصول خریداری شده به دو کارخانه فرآوری محصول گوجه فرنگی؛ روژین تاک در استان کرمانشاه و خرمدشت در استان کردستان انتقال داده شد تا پس از فرآوری به صورت رب اسپتیک و عرضه از طریق بورس کالا روانه بازار مصرف شود.

او با اشاره به اینکه تعیین نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۰ هزار ریال توسط دولت اعلام شده بود، اظهار داشت: بهای محصول خریداری شده بطور کامل به حساب کشاورزان بصورت صد در صدی واریز شده و با آنان تسویه حساب کامل گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها