صندوق کشاورزی

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید این باور در سیاست گذاران ایجاد شود که مسیر واقعی اقتصاد از رقابت و عرضه و تقاضا می گذرد که در این زمینه سازوکار بورس کالا نقش ویژه ای خواهد داشت.

ولی الله فریادرس مدیرکل امور مقررات و استانداردهای واردات وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با «کالاخبر» عنوان کرد: محصول خرما در کشور یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی به شمار می رود که ۱.۳ میلیون تن تولید سالانه این محصول در کشور است.

وی افزود: ایران رتبه دوم یا سوم را در تولید خرما در جهان دارد و در جایگاه صادراتی هم از نظر ارزش رتبه ۵ و از نظر میزان رتبه ۲ را دارا است و راه اندازی ابزارهای مالی بر پایه این محصول در بورس کالا مثبت تلقی می شود.

فریادرس به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا و راه اندازی ابزارهای مالی روی محصولات مختلف اشاره کرد و گفت: بورس کالا به عنوان ارکان بازار سرمایه می تواند در احیای اقتصاد بخش کشاورزی نقش ویژه ای ایفا کند اما در نگاهی واقع بینانه باید اذعان داشت که بازار سرمایه و بورس کالا زمانی می تواند کارایی اصلی خود را بر بازارها داشته باشند که باور اقتصاد رقابتی نیز در کشورمان ایجاد شود.

به گفته مدیرکل امور مقررات و استانداردهای واردات وزارت جهاد کشاورزی، باید این باور در سیاست گذاران ایجاد شود که مسیر واقعی اقتصاد از رقابت و عرضه و تقاضا می گذرد و در این میان نوسانات قانون گذاری باید از بین برود.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: امیدواریم ابزاری مثل صندوق سرمایه گذاری کشاورزی در بورس و معاملات گواهی سپرده کالایی به مسیر اصلی جذب سرمایه به بخش کشاورزی تبدیل شود چراکه محصولات کشاورزی مترصد جذب سرمایه های زیادی است؛ امیدواریم نهادسازی در بخش خصوصی همزمان با ابزارسازی در حوزه بازار سرمایه پیش رود تا بهترین نتیجه در بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان رقم بخورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها