ژاپن

برای نخستین بار در دو سال اخیر، صادرات محصولات شیمیایی ژاپن در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۳۳.۹ میلیارد ین رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، وزارت اقتصاد ژاپن روز پنجشنبه در بیاینه‎ای اعلام کرد در پی رشد مجموع صادرات این کشور برای نخستین بار در دو سال اخیر، صادرات محصولات شیمیایی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۳۳.۹ میلیارد ین رسید.

بر اساس این بیانیه، مجموع صادرات ژاپن در ماه دسامبر با دو درصد افزایش نسبت به پارسال به ۶ هزار و ۷۰۶ میلیارد ین رسید، این در حالی است که واردات این کشور با ۱۱.۶ درصد کاهش، ۵ هزار و ۹۵۵ میلیارد ین بوده است.

صادرات محصولات شیمیایی اورگانیک این کشور نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۰.۱ درصد افت همراه بود و رقم ۱۳۶.۶ میلیارد ین را ثبت کرد، حال آنکه صادرات مواد پلاستیکی با ۱۲.۸ درصد رشد به ۲۵۳.۶ میلیارد ین رسید.

صادرات مواد پلاستیکی ژاپن از نظر حجم نیز با ۸.۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به ۵۹۴ هزار و ۹۰۸ تن رسید.

بنا بر این گزارش، مجموع صادرات ژاپن به چین، بزرگترین شریک تجاری این کشور، در ماه دسامبر ۱۰.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، این در حالی است که صادرات ژاپن به آمریکا با کاهش ۰.۷ درصدی همراه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها