• ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
  • کد خبر: 47792
سنگ آهن

واردات سنگ آهن ژاپن سال گذشته با توجه به کاهش تولید فولاد خام به دلیل همه گیری Covid-۱۹ و بویژه رکود و کاهش فعالیت های تولیدی، به شدت کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرگوس، ️براساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دارایی ژاپن، این کشور سال گذشته ۹۹ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد کاهش داشت. ارزش واردات ۱ تریلیون ین ¥ معادل ۱۰ میلیارد دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۴ درصد کاهش داشت.

️حتی واردات سنگ آهن ژاپن در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۱۰۵ میلیون تن ثبت شده در سال ۲۰۰۹ بود، زمانی که تولید فولاد خام به دلیل بحران مالی جهانی در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، سقوط کرد.

پیش بینی می شود تولید فولاد خام ژاپن طی سال مالی جاری یعنی از آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ به پایین ترین سطح در ۵۲ سال گذشته برسد.

صادرات محصولات فولادی نیز در سال گذشته با کاهش ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۲ میلیون تن رسید، در حالی که بر اساس داده های این وزارتخانه، واردات محصولات فولادی با کاهش ۲۱ درصدی به ۶.۶ میلیون تن رسیده بود.

️با این حال واردات سنگ آهن ژاپن در دسامبر در راستای بهبود تولید فولاد خام، ۵ درصد نسبت به مدت مشایه سال گذشته افزایش یافت و به ۱۰ میلیون تن رسید. ارزش این واردات در دسامبر نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۳ میلیارد ین رسید.

️وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد: اما در ماه دسامبر، صادرات فولاد با ۸ درصد کاهش در سال به ۲.۵ میلیون تن رسید در حالی که واردات فولاد با ۱۵ درصد کاهش به ۵۵۳ هزار و ۴۸۳ تن رسیده بود.

ژاپن سال گذشته اولین مازاد تجاری سالانه خود را از سال ۲۰۱۷ به این سو گزارش کرد. اما با کاهش ۱۱ درصدی صادرات، این مازاد تحت فشار قرار گرفت و به ۶۷۴ میلیارد ین رسید، زیرا پاندمی و همه گیری کرونا باعث کاهش صادرات خودرو ژاپن شده بود.

صادرات دسامبر این کشور با افزایش حمایت و تقویت صادرات به چین و آسیا، اولین رشد سالانه خود را در بیش از دو سال گذشته گزارش داده است. این باعث شد ژاپن ششمین ماه متوالی مازاد تجاری را با ۷۵۱ میلیارد ین برای دسامبر به ثبت برساند. اما دومین وضعیت اضطراری این کشور باعث کاهش هزینه های مصرف کننده شده و بر بهبود اقتصادی ژاپن سایه افکنده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها