• ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 47816
نفت

در حالی که تشدید محدودیت های قرنطینه ای نگرانی های جدیدی را در مورد تقاضای جهانی انرژی ایجاد کرده است، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۳ درصد افت به ۵۵ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس امروز با ۸ سنت معادل ۰.۲ درصد افت به ۵۲ دلار و ۱۹ سنت رسید.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی با اشاره به برقراری قرنطینه در هنگ کنگ، چین و احتمالا فرانسه که می تواند سبب محدود شدن فعالیت های تجاری و مصرف سوخت شود نوشتند: «بروز نشانه هایی از تضعیف تقاضا سبب تضعیف بازار شده است.»

چین امروز اعلام کرد که تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا افزایش یافته است. این آمارها چشم انداز تقاضای انرژی در دومین اقتصاد بزرگ جهان را که ستون اصلی تقویت مصرف جهانی نفت محسوب می شود، تیره و تار می سازد.

جمعه گذشته پس از آنکه اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته پیش از آن ۴.۴ میلیون بشکه رشد داشته است، قیمت ها در بازار نفت تضعیف شد.

تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز در آمریکا طی هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی افزایش داشت، اما همچنان ۵۲ درصد نسبت به تعداد سکوهای فعال در زمان مشابه سال گذشته کمتر بود.

اما در عین حال خبرها در مورد کاهش بیشتر تولید نفت عربستان سبب شده تا قیمت نفت در هفته های اخیر تقویت شود. عامل دیگری که سرمایه گذاران از نزدیک دنبال می کنند، از سرگیری احتمالی مذاکرات بین ایران و آمریکا در مورد توافق برجام است که می تواند منجر به لغو تحریم ها و افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران شود. وزیر نفت ایران هفته گذشته از افزایش صادرات نفت این کشور در ماه های اخیر خبر داد و گفت، فروش فرآورده های نفتی به برخی مشتریان خارجی به رغم تحریم های آمریکا به ارقام بی سابقه ای رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها