• ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر: 47909
نفت

در حالی که امیدها به تصویب بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا کاهش یافته و تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در جهان رو به افزایش است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود و بخشی از رشد قیمت های جلسه قبل را خنثی کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۷۳ سنت رسید. نفت برنت دیروز حدود یک درصد گران شده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز یک درصد کاهش یافته بود، امروز با ۵ سنت کاهش به ۵۲ دلار و ۷۲ سنت رسید.

قیمت نفت که در هفته گذشته به بالاترین رقم های ۱۱ ماه گذشته رسیده بود، در میان ۲ عامل کاهنده و افزاینده یعنی تردیدها نسبت به ترمیم تقاضا به دلیل رشد مبتلایان به کرونا از یک سو و خوش بینی نسبت به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی دولت بایدن از سوی دیگر گرفتار شده است.

اما مقامات دولت بایدن هنوز نتوانسته اند قانون گذاران جمهوری خواه را در خصوص ضرورت اقدامات محرک مالی بیشتر مجاب کنند و همین مسئله تردیدهایی را در مورد تصویب این لایحه برانگیخته است.

بانک سی تی گروپ در یادداشتی نوشت: «در سال ۲۰۲۱ ریسک های عمده کاهشی در حوزه عرضه و تقاضا به قوت خود باقی خواهند ماند.» این بانک آمریکایی به احتمال افزایش صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها یا رشد تولید شرکت های شیل آمریکایی و همچنین افت بیشتر تقاضا به دلیل وقوع موج های بعدی کرونا به عنوان ریسک های بخش عرضه و تقاضا اشاره کرده است.

کشورهای اروپایی محدودیت های سختگیرانه ای را جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند. در عین حال تعداد مبتلایان به کرونا در چین در حال افزایش است و این مسئله بر چشم انداز تقاضای انرژی سایه افکنده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها