گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار نوین مالی بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ گواهی سپرده کالایی را بر پایه ۸ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، پسته بادامی و فندقی، زیره سبز، کشمش و نیز سکه طلا خرید و فروش کردند و ارزش بیش از ۲۰۶۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت، بیشترین حجم و ارزش معاملات مربوط به دارایی پایه سکه طلا بود تا بازار ابزارهای مالی هفته ای طلایی را پشت سر بگذارد. به این ترتیب، تعداد یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در ۴ نماد خزانه بانکی به ارزش تقریبی ۱۸۵۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال دادوستد شد.

زعفران نگین نیز پس از سکه طلا بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد تا با معامله تعداد یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۹۸ گواهی سپرده مبتنی بر این دارایی پایه ارزش حدود ۲۱۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریالی روی تابلوی معاملات ثبت شود.

در جریان معاملات هفته گذشته، تعداد ۷۰۳۱ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۵۹۰ میلیون ریال خرید و فروش شد.

در ۲ نماد معاملاتی فعال گواهی سپرده رطب مضافتی تعداد ۳۵۰۷ ورقه بهادار مبتنی بر کالا در حالی معامله شد که ارزشی بیش از ۶۹۶ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

معامله گران تعداد ۶۶۳ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی را نیز معامله کردند تا ارزش حدود ۸۶۹ میلیون ریالی را برای آن به ثبت برسانند.

معامله ۱۲۳۸ گواهی سپرده زیره سبز نیز با ثبت ارزش تقریبی ۵۸۷ میلیون ریالی انجام شد و در نهایت تعداد ۱۹۸ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی در تنها نماد فعال این دارایی پایه مورد معامله قرار گرفت و ارزش ۱۱۳ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها