طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در پی حاکم شدن نوسان و هرج و مرج در بازارهای مالی که به هجوم رو به رشد سرمایه گذاران خرد سازمان یافته واکنش نشان می دهند، خوش بینی به افزایش قیمت در بازار طلا قوی مانده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، اگرچه انتظار می رود قیمت طلا در معاملات هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند اما تحلیلگران اظهار کردند طلا تنها فلز ارزشمندی نیست که سرمایه گذاران باید به آن توجه داشته باشند. سرمایه گذاران خرد که از طریق شبکه اجتماعی سازمان یافته بودند، هفته گذشته روند صعودی نیرومندی در بازار نقره ایجاد کردند.

قیمت اونس نقره هفته گذشته حدود هفت درصد رشد کرد و عمده خرید در روزهای پنج شنبه و جمعه انجام شد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: طلا همیشه هست. من به دورنمای کوتاه مدت این فلز بدبین هستم اما نقره همه توجهات را جلب کرده است. نقره مثل یک ماشین مسابقه است که تیک آف کرده و طلا را در گرد و خاک جا گذاشته است.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز با بیان این که توجه بیشتری به نقره خواهد داشت، اظهار کرد: ما در یک چشم انداز سرمایه گذاری جدیدی هستیم. در حال حاضر عوامل بنیادین اهمیتی ندارند و همه چیز مربوط به نیروی صعودی است و هم اکنون در بازار فلزات ارزشمند همه نیروی صعودی در نقره جمع شده است.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند در حالی که سه نفر معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظر خنثی داشتند.

توجه سرمایه گذاران به نقره در نتایج نظرسنجی آنلاین کیتکو بازتاب یافت و شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته جاری در پایینترین سطح از اوایل ماه مه سال ۲۰۲۰ بود و کمتر از ۱۰۰۰ نفر رای دادند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۹۰۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۵۶۰ نفر معادل ۶۲ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۸۶ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۶۰ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران رشد قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۹ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۵۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. قوی شدن دلار آمریکا و بازده بالاتر اوراق خزانه باعث شد طلا برای کل ژانویه ۲.۴ درصد کاهش ماهانه ثبت کند.

اگرچه سرمایه گذاران کوچک سازمان یافته رشد خیره کننده در قیمت برخی از سهم ها از جمله معدنکاران نقره ایجاد کردند اما برخی از سرمایه گذاران نگرانند که این حرکت قیمت نوسان بیش از حدی ایجاد کند که ریسک ها در کل بازار را افزایش می دهد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک در این باره گفت: اگرچه نوسان در بخش های خاصی مهار شده است اما چندان طول نمی کشد که هرج و مرج به کل بازار نفوذ کند. با وجود این که قیمت طلا ممکن است هفته جاری بالاتر رود اما هانسن اظهار کرد نسبت به این فلز ارزشمند تا زمانی که مقاومت در حدود ۱۸۹۰ دلار را نشکسته است، نظر خنثی خواهد داشت.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو در این باره گفت: نسبت به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین است اما افزایش ریسک گریزی در بازار را پیش بینی می کند.

اگرچه همچنان خوش بینی در بازار وجود دارد اما برخی از تحلیلگران یادآور شدند که رشد بازده اوراق قرضه و دلار نسبتا قوی ممکن است روی قیمت طلا در کوتاه مدت فشار کاهشی ایجاد کند.

ریچارد بیکر، دبیر اورکا ماینر ریپورت نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت نظر منفی داشت، زیرا عوامل فنی منفی را با بازارهای سهام مقایسه کرده است.

وی همچنین گفت درباره طلا نگران است، زیرا روند صعودی جدید در نقره، نسبت طلا به نقره را کاهش داده است و این نسبت اکنون در میانگین ۱۰ ساله ۷۰ واحد قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها