قیمت طلای جهانی امروز در حالی با افزایش روبرو شده است که گمانه زنی های زیادی در خصوص تاخیر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال مطرح شده است، این در شرایطی است که بهای اونس در ساعات پایانی روز سه شنبه افت یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و آمارهای اقتصادی این کشور موجب شده تا گمانه زنی هایی در خصوص تاخیر افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال مطرح شود، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه نیز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰/۳درصد افزایش به بیش از ۱۱۷۲ دلار رسیده است. قیمت طلا پیش از این نیز در مبادلات روز گذشته برای لحظاتی به بیش از ۱۱۷۴ دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از ۶ جولای به شمار می رود.

قیمت جهانی طلا از زمان انتشار گزارش ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه سپتامبر روندی صعودی داشته است. انتشار آمارهای اقتصادی چین نیز به نگرانی های بین المللی در خصوص وضعیت اقتصاد جهانی افزوده است.

وضعیت نگران کننده چین نیز موجب شده تا سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند که فدرال رزرو در چنین شرایطی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

در حال حاضرسطح مقاومتی فوری برای قیمت طلا ۱۱۷۰ و ۱۱۷۱ دلار خواهد بود و اگر طلا بتواند این سطوح را شکسته و بالاتر از آن باقی بماند، می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت در کوتاه مدت امیدوار بود.

این در شرایطی است که برخی تحلیل گران معتقدند اگر قیمت طلا بتواند برای مدت زمان بیشتری بالاتر از ۱۱۷۰ دلار در هر اونس باقی بماند، قیمت طلا به زودی تا مرز ۱۱۹۲ دلاری افزایش خواهد یافت.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در ۳ هفته گذشته رسیده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

نرخ تورم چین در ماه سپتامبر بیشتر از حد انتظارات کاهش یافته است تا نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور افزایش یابد. فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را افزایش ندهد و تا پایان امسال دو نشست دیگر برگزار خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها