اوپک

صادرات نفت تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس عضو اوپک در ماه گذشته میلادی در شرایطی کاهش یافت که میزان تولید این گروه افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، عربستان، عراق، امارات و کویت روی هم رفته ۱۳.۵۹ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی در ماه گذشته میلادی صادر کردند که ۴۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه دسامبر بود.

کل صادرات نفت خام و میعانات گازی از عربستان، عراق، امارات و کویت ۴۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه دسامبر بود. امارات تنها عضوی بود که صادرات خود را در ژانویه افزایش داد.

این چهار کشور عضو اوپک روی هم رفته ۱۳.۵۹ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی در ماه گذشته میلادی صادر کردند. بیشترین کاهش مربوط به عربستان بوده که صادرات آن ۶۸۸ هزار بشکه در روز معادل ۱۰ درصد پایین آمده و به پایین ترین رقم از ماه اوت رسیده است.

صادرات نفت کویت ۹ درصد در ماه ژانویه پایین آمده است. صادرات نفت خام عراق یک درصد معادل ۲۴ هزار بشکه در روز کاهش یافته ولی این کاهش بسیار کمتر از میزانی است که برای جبران مازاد تولید خود در ماه‌های گذشته لازم بوده است.

صادرات امارات ۴۴۰ هزار بشکه در روز معادل ۲۰ درصد افزایش یافته و با بالاترین رقم طی پنج ماه گذشته رسیده است.

صادرات این ۴ کشور حاشیه خلیج فارس به چین ۳۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۹ درصد کاهش یافت، در حالی که در ماه دسامبر افزایش داشت. کویت تنها کشوری بود که صادرات آن به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا بالا رفت.

صادرات نفت خام و میعانات گازی به کره جنوبی در ماه ژانویه به پایین ترین رقم طی چهار سال گذشته رسید. صادرکنندگان حاشیه خلیج فارس با رقابت فزاینده صادرکنندگان آمریکایی مواجه هستند که در ماه گذشته میلادی حداقل ۱۲ میلیون بشکه نفت خام به بنادر کره جنوبی فرستاده‌اند یعنی پنج میلیون بشکه بیشتر از ماه دسامبر.

صادرات نفت خام و میعانات گازی به ژاپن در ماه ژانویه برای دومین بار پایین آمد و ۲۰ درصد کمتر از متوسط آن در ۲۰۱۹ بود.

صادرات به آمریکا در ماه گذشته افزایش یافت وبه بالاترین رقم از ماه مه رسید. صادرات عربستان به آمریکا بیش از ۱۶۰ هزار بشکه در روز معادل ۸۳ درصد بالا رفت.

ارقامی که در بالا ارائه شد شامل صادرات از شمال عراق توسط بندر سیحان ترکیه و صادرات امارات از ساحل اقیانوس هند و عربستان از بنادر دریای سرخ می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها