طلا

یک کارشناس اقتصادی فاش کرد که بانک های مرکزی طلای مورد نیاز خود را ندارند و فقط وانمود می کنند که دارای شمش طلا هستند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، ماکس کایزر، در برنامه تلویزیونی خود با اگون فون گرایرز، موسس و یکی از مدیران سایت GoldSwitzerland در مورد طلای کاغذی مصاحبه کرد.

وی به عدم امکان پیش بینی قیمت طلا به دلیل وجود بازار طلای کاغذی که در آن سالانه ۷۰ تریلیون دلار معامله می شود اشاره کرد. این در حالی است که فقط ۲۱۳ میلیارد دلار طلا به طور سالانه از معادن جهان استخراج می شود.

گرایرز در این برنامه گفت بانک "تسویه حساب های بین المللی" BIS و بانک های شمش طلا مدام در حال دستکاری و مداخله در بازار هستند.

وی گفت: این بانک ها در برابر هرگونه پیگرد قانونی مصونیت کامل دارند. آنها در بازار طلا دخالت می کنند و از نظر من دلیل این امر این است که بانک های مرکزی، طلای مورد نیاز خود را ندارند. آنها باید مدام تجارت کنند تا وانمود کنند که هنوز طلا وجود دارد.

این کارشناس و مدیر اقتصادی در ادامه تأکید کرد که "در زمان های قدیم"، طلا توسط بانک های مرکزی به بانک های شمش قرض داده می شد و در حالی که هنوز به بانک های مرکزی تعلق داشت، در لندن نگهداری می شد.

وی افزود: از آن زمان، همه چیز تغییر کرده است. بنابراین، به نظر من، تمام این فعالیت های تجاری بزرگ اساساً پنهان کردن این واقعیت است که در آنجا طلای فیزیکی کافی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها