پتروشیمی

شرکت نفت و گاز دولتی تایلند از برنامه خود برای یافتن شریک به‌منظور اجرای طرح پتروشیمی خود در ایالت اوهایو آمریکا خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا به نقل از رویترز، زیر مجموعه آمریکایی شرکت دولتی نفت و گاز تایبلند (PTT PCL) اعلام کرد که روی یافتن شریک برای طرح ساخت کارخانه پتروشیمی خود در ایالات اوهایو به‌منظور تبدیل اتان به پلاستیک متمرکز شده است.

دن ویلیامسون، سخنگوی طرح تبدیل اتان به پلاستیک شرکت پی‌تی‌تی تایلند در ایالات اوهایو آمریکا گفت: پی‌تی‌تی در حال یافتن شریک است، مذاکرات فشرده زیادی با تعدادی از شرکت‌ها در جریان است که گروه اجرای طرح از آنها راضی هستند.

وی افزود: اکنون نمی‌توانیم نامی از شرکت‌هایی که با آنها در حال مذاکره هستیم نامی ببریم.

سخنگوی طرح تبدیل اتان به پلاستیک شرکت پی‌تی‌تی تایلند در ایالات اوهایو آمریکا تصریح کرد: گروه اجرای طرح پتروشیمی یادشده در حال ملاقات با اعضای دولت رئیس جمهوری جو بایدن است تا مزایای آن را تشریح کند، ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت این طرح هزینه می‌شود و صدها شغل تمام وقت و هزاران شغل ساختمانی برای آن منطقه ایجاد می‌کند.

ویلیامسون همچنین اشاره کرد که تجدیدپذیرها بخشی از این طرح خواهند بود.

تابستان پارسال، شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال آمریکا، زیر مجموعه آمریکایی شرکت دولتی نفت و گاز تایلند (پی‌تی‌تی) به دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) تصمیم نهایی سرمایه گذاری برای ساختن واحد کراکر اتان را از نیمه نخست سال ۲۰۲۰ تا نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به تأخیر انداخت.

ویلیامسون گفت: این شرکت هنوز امیدوار است در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری نهایی شودد، چارچوب زمانی تعیین شده امیدی منطقی است و نه یک پیش‌بینی قطعی.

واحد کراکر اتان برای تولید سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن اتیلن طراحی شده است و ساخت آن ۴ تا ۶ سال به طول می‌انجامد.

افزون بر پروژه زیرمجموعه این شرکت تایلندی، شرکت انگلیسی-‌هلندی شل هم در نزدیکی غرب ایالت پنسیلوانیا یک واحد کراکر اتان می‌سازد که انتظار می رود در اوایل دهه ۲۰۲۰ نهایی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها