بریتیش پترولیوم

درآمد بخش پتروشیمی بریتیش پترولیوم در سه ماه چهارم ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت، همچنین محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تقاضا برای محصولات این شرکت در سه ماه نخست امسال را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، درآمد بخش پتروشیمی بریتیش پترولیوم در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ پیش از محاسبه بهره و مالیات با ۱۰.۸ درصد کاهش همراه شده، در حالی که درآمد بخش پتروشیمی این شرکت انگلیسی در کل سال گذشته میلادی در پی تضعیف تقاضا با ۴۲ درصد افت روبه‌رو بوده است.

بی‌پی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملکرد ضعیف کل سال بخش پتروشیمی این شرکت نشان از تاثیر منفی شیوع ویروس و همه‌گیری جهانی کرونا بر تقاضا برای محصولات و حاشیه سودش دارد.

براساس این گزارش، شرکت انگلیسی بی‌پی واگذاری واحدهای آروماتیک و استیل خود را به مبلغ ۵ میلیارد دلار به شرکت اینئوس نهایی کرد و انتظار می‌رود در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی مبلغ یک میلیارد دلار در ازای این واگذاری ها دریافت کند.

بی‌پی انتظار دارد بخش پالایش و حاشیه سود صنایع پالایشی در سه ماه نخست سال جاری میلادی تحت فشار باشد.

این شرکت انگلیسی اعلام کرد: در بخش بازاریابی انتظار داریم محدودیت‌های جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا تأثیر بیشتری بر تقاضای محصول داشته باشد، عملکرد بخش خرده فروشی بی‌پی در ماه ژانویه امسال نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد و در مقایسه با سه ماه چهارم سال گذشته میلادی ۱۱ درصد افت نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها