King-World-News-Richard-Russell-Gold-Bottomed-As-China-Shocked-The-World.jpg

بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا را افزایش داده است.

به گزارش《 پایگاه خبری بورس کالای ایران》، بانک بی ان پی فرانسه در تازه ترین گزارش خودپیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2016 را افزایش داده است ولی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان سال 2017 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بانک بی ان پی تاکید کردند: عملکرد مثبت طلا در شش ماه نخست 2016 میلادی آنها را مجبور کرده است تا پیش بینی نسبت بهقیمت طلا تا پایان 2016 و همین طور 2017 را افزایش دهند ولی روند قیمت طلا تا پایان سال آینده نزولی خواهد شد.

تحلیلگران این بانک اکنون پیش بینی کرده اند که میانگین قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1245 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به گزارش قبلی 285 دلار افزایش داشته است.

بانک بی ان پی پیش بینی نسبت به قیمت طلا در سال 2017 را نیز با 335 دلار افزایش نسبت به گزارش قبلی به بیش از 1195 دلار رسانده است.

افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و رشد تقاضای فیزیکی و ذخایر طلای بانکهای مرکزی جهان نیز تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت طلا داشته است.

ادامه نرخ بهره منفی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهم و موثری بر رشد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بوده است.

این بانک پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب کاهش تقاضا برای طلا خواهد شد.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال به بیش از 49 درصد افزایش یافته است.

طی روزهای آینده نیز قرار است نشست بانک ژاپن برگزار شود و انتشار تصمیمات جدید می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. بانک مرکزی آمریکا نیز روز گذشته نرخ بهره را بدون تغییر ثابت نگه داشت. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها