• ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 48892
سرمایه گذاری

چین پس از ثبت رکورد در زمینه جذب سرمایه خارجی طی سال ۲۰۲۰ و پیشی گرفتن از ایالات متحده به عنوان مقصد اصلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI)، در اولین ماه سال جاری میلادی نیز سرمایه های خارجی بیشتری جذب کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزهای اخیر از سوی وزارت بازرگانی چین، ورودی سرمایه خارجی به سرزمین اصلی این کشور در ماه ژانویه به ۹۱.۶۱ میلیارد یوان (۱۴ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر حسب دلار آمریکا ۶.۲ درصد در مقایسه با سال قبل جهش کرده و به ۱۳.۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

بخش خدمات چین بیشترین جذب سرمایه را از آن خود کرد که نزدیک به ۷۵ درصد از سرمایه گذاری مستقیم خارجی شد.

بر اساس این گزارش، همه گیری ویروس کرونا مانع از ثبت رکورد جذب سرمایه خارجی طی سال ۲۰۲۰ در چین نشده است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اساس دلار آمریکا، به استثنای بخش های مالی و بیمه، سال گذشته به ۱۴۴.۳۷ میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین سطح از زمان شروع گزارش ها در سال ۱۹۸۳ می باشد.

چندین سال متوالی است که سرمایه گذاران جهانی سرمایه خود را در چین افزایش داده اند. بر اساس گزارش اخیر آژانس تجارت سازمان ملل، در حالی که این همه گیری در بازارهای جهانی ویرانی ایجاد کرد و جریان سرمایه مستقیم خارجی را حدود ۴۰ درصد کاهش داد، چین جزو معدود کشورهایی بود که از این روند مستثنی بود.

افزایش سرمایه های خارجی باعث شد تا چین از ایالات متحده به عنوان مهمترین مقصد برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی پیشی بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها