دهقان دهنوی

علی دهقان ‌دهنوی گفت: امروز بازار سرمایه کشور و ابزار صکوک به سطحی رسیده است که می‌توان برای آن شاخص تعریف کرد؛ شاخص صکوک اطلاعات بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران، محققین و تحلیلگران فراهم می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) دیروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد.

محمدعلی دهقان ‌دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست با اشاره به اینکه همواره دانش و نوآوری در بازار سرمایه بسیار مورد توجه بوده و در واقع پیش‌برنده آن است، گفت: برای پیشبرد فعالیت‌هایی که در حوزه علم و فناوری انجام می‌شود و به توسعه اقتصادی منجر می‌شود، به تامین مالی نیاز داریم.

وی افزود: بازار سرمایه آمادگی دارد در کنار معاونت علمی و فناوری به تامین مالی فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کمک کند و در این مسیر از ابزارهای نوآورانه مختلفی همچون تامین مالی جمعی استفاده می کند.

به گفته رئیس ‌سازمان بورس، تامین مالی جمعی به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌کند، چراکه افراد مختلف با منابع اندک می‌توانند در کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری کنند. این بازار همچنین با توجه به تجمیع سرمایه‌های خرد و عمومی به بحث تعاون نیز مرتبط است.

دهقان ‌دهنوی، همچنین در این برنامه تاکید کرد: باید از ابزارهای مختلف برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببریم، چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند اما می‌توانند از ابزارهایی مانند تامین مالی جمعی کمک بگیرند.

وی آموزش و فرهنگسازی در زمینه بازارها و ابزارهای نوآورانه را ضروری دانست و گفت: با توجه به ماهیت شفاف بازار سرمایه باید تمامی شرایط و قوانین سرمایه‌گذاری از طریق این بازارها به صورت شفاف به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه درخصوص شاخص صکوک فرابورس ایران به عنوان شاخصی برای سنجش اوراق با درآمد ثابت، گفت: امروزه تامین مالی از طریق صکوک در بازار سرمایه به حجم و عمق بالایی رسیده و از این رو طراحی شاخص برای دسته‌های مختلف صکوک برای سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و محققان بازار سرمایه بسیار کاربردی خواهد بود و از طرفی به شفافیت اطلاعات در بازار بدهی می‌انجامد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها