طلا در آغاز مبادلات امروز بازارهای جهانی بخشی از افزایش قیمت شب گذشته خود را از دست داد و به کمتر از ۱۱۳۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا در عدم تغییر نرخ بهره بانکی در پایان نشست روز گذشته ، نگرانی‌ها و نا اطمینانی‌های زیادی نسبت به زمان افزایش نرخ بهره آمریکا مطرح‌شده و به نظر می‌رسد این مساله عامل مهمی در کاهش مجدد قیمت جهانی طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ۲ روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود و به بالاترین سطح خود در ۲ هفته اخیر رسیده بود.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با ۰/۳درصد کاهش به کمتر از ۱۱۲۷ دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در عدم تغییر نرخ بهره ، به بیش از ۱۱۳۳ دلار رسیده بود.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون ۲ درصد رشد داشته تا روند نزولی قیمت در ۳ هفته اخیر را متوقف کند. فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. به نظر می رسد نگرانی‌های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان، مهم‌ترین عامل این تصمیم فدرال رزرو بوده است.

گزارش سایت طلا حاکی است، نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی و افت نرخ تورم آمریکا نیز در اتخاذ این تصمیم موثر بوده است. البته هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ، افزایش نرخ بهره می‌تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و تقاضا برای طلا را به شدت کاهش دهد.

البته این در شرایطی است که برخی از تحلیلگران معتقدند کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام در کوتاه مدت می‌تواند موجب افزایش قیمت طلا شود ولی این روند صعودی چندان دوام نخواهد داشت.

فدرال رزرو تا پایان امسال دو نشست دیگر در ماه‌های اکتبر و دسامبر خواهد داشت. اکثر بانک داران وال‌استریت آمریکا بر این باورند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها